Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Osuđen bivši načelnik, saobraćajne kazne plaćao iz budžeta

    15. Augusta 2025. — 14:54

    BiH prijeti prekid izdavanja ličnih dokumenata

    15. Augusta 2025. — 14:25

    Amidžić: Stav pravobranilaštva o zgradi za UIO BiH neobavezujući

    15. Augusta 2025. — 14:08

    IRB pokušava da zaplijeni imovinu banjalučke Toplane

    15. Augusta 2025. — 09:18
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    BiH bi mogla završiti na sivoj listi Moneyvala

    17. Augusta 2025. — 16:21

    Godina velikih akvizicija: Ovo su najveća preuzimanja u BiH

    16. Augusta 2025. — 13:11

    Samo 970 KM prometa na Sarajevskoj berzi

    15. Augusta 2025. — 15:53

    Promet na berzi 47.588 KM

    15. Augusta 2025. — 14:00

    Godina velikih akvizicija: Ovo su najveća preuzimanja u BiH

    16. Augusta 2025. — 13:11

    Crocs bilježi veliki pad dionica

    15. Augusta 2025. — 09:01

    Na Banjalučkoj berzi “prebijeno” skoro 140 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 08:50

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Stanovi u Srpskoj skuplji nego ikad

    17. Augusta 2025. — 11:28

    Građani BiH teško do novog automobila

    17. Augusta 2025. — 10:23

    Vatra prijeti sezoni: Upozorenja ekonomista i apel hotelijera

    15. Augusta 2025. — 10:43

    Koliko košta ogrev?

    15. Augusta 2025. — 10:00

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Evo koja je najveća kompanija u Sarajevu, a ko je najveći privatnik

    17. Augusta 2025. — 15:06

    Industrija tekstila, kože i obuće izvezla oko 811 miliona KM

    15. Augusta 2025. — 08:02

    Vlada FBiH utvrdila koji poslodavci će dobiti finansijsku pomoć

    14. Augusta 2025. — 11:18

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Cijena vikendica za žurke i do 850 evra

    17. Augusta 2025. — 12:29

    Tramp ima najbogatiji kabinet u istoriji

    16. Augusta 2025. — 14:11

    Godina velikih akvizicija: Ovo su najveća preuzimanja u BiH

    16. Augusta 2025. — 13:11

    “Lambordžini” predstavio najmoćniji model u istoriji

    16. Augusta 2025. — 09:03

    Građani EU za veći porez na duvan i alkohol

    17. Augusta 2025. — 09:15

    Švajcarski proizvođač čokolade obustavio isporuku u SAD

    16. Augusta 2025. — 16:15

    Tramp ima najbogatiji kabinet u istoriji

    16. Augusta 2025. — 14:11

    Air Canada počela da otkazuje letove

    16. Augusta 2025. — 12:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Vlada plaća 243.000 KM da „izvaže“ zahtjev Kineza za poskupljenje autoputa

Vlada plaća 243.000 KM da „izvaže“ zahtjev Kineza za poskupljenje autoputa

Vesna PopovićVesna Popović7. Novembra 2024. — 14:203 komentara3 minute čitanja
autoput Banjaluka Prijedor
FOTO: Akta.ba

BANJALUKA – Vlada RS će potrošiti 234.000 KM na izradu analize koja bi trebala da pokaže da li je i u kojoj mjeri opravdan zahtjev kineske firme SDHS-CSI za povećanje cijene izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, saznaje CAPITAL.

Ministarstvo saobraćaja i veza RS objavilo je tender za angažovanje firme koja će biti zadužena za taj posao, a radi se u ugovoru vrijednom 200.000 KM bez PDV-a.

Iz tenderske dokumentacije je vidljivo da se kineska firma „China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group LTD of Shandong Hi-Speed Group Co. Ltd“ (SDHS-CSI) u martu ove godine obratila Vladi RS sa zahtjevom u kojem je navedeno da je „neophodno prilagođavanje jediničnih cijena građevinskih materijala iz ugovora o izvođenju radova usljed nepredviđenih nepovoljnih promjena ekonomske okolnosti“.

Osim toga navedeno je da prema ugovoru o koncesiji, koncesionar ima tu mogućnost.

„Imajući u vidu da Ministarstvo saobraćaja i veza RS trenutno ne raspolaže odgovarajućim kapacitetima, potrebno je angažovati stručna lica tehničko – analitičke i ekonomske struke, koja su dovoljno kompetentna da utvrde da li je i u kom procentu rast jediničnih cijena u proteklom periodu uticao na povećanje ukupne cijene izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor i koji su to parametri koji bi mogli opredijeliti povećanje cijene izgradnje, a sve s ciljem procjene opravdanosti uvažavanja ili ne uvažavanja predmetne inicijative“, navedeno je u tenderskoj dokumentaciji u koju je imao uvid CAPITAL.

Kinezi traže još para za autoput Banjaluka – Prijedor

Objava ovog tendera potvrđuje ranije pisanje CAPITAL-a da je kineska firma SDHS-CSI sa kojom je 2018. godine potpisan ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor od Vlade Srpske zatražila dodatna finansijska sredstva za nastavak izgradnje ovog autoputa.

Uslovi tendera

Rok za dostavljanje ponuda na tender pod nazivom Revizija i procjena vrijednosti opravdanosti izmjene finansijskog modela međunarodnog projekta izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor prema zahtjevu koncesionara je 28. novembar.

Kriterijum za dodjelu tendera je ekonomski najpovoljnija ponuda, a da bi zainteresovani ponuđači došli do ovog posla moraju ispuniti određene uslove.

Između ostalog, ponuđači moraju imati minimalno jedan izvršen sličan ugovor u prethodne tri godine, a čija je vrijednost minimalno 200.000 KM plus PDV. Pod istim ili sličnim ugovorom se smatra revizija ili procjena vrijednosti međunarodnog projekta koji je uključivao izdatu koncesiju.

Ponuđači treba da raspolaže sa određenim kadrovskim kapacitetom i to sa po jednim revizorom te procjeniteljem sa iskustvom u reviziji sektora i iskustvom u projektima koji su finansirani od strane Svjetske banke, EBRD-a, Kineske državne uvozno-izvozne banke ili Kineske razvojne banke. Takođe, moraju imati po jednog sudskog vještaka ekonomske struke, poreskog savjetnika, forenzičkog računovođu te internog revizora za javni sektor

Ugovor za ovaj autoput je već godinama dobro čuvana tajna, a njegovi finansijski detalji do danas nisu javno objavljeni.

Ono što je poznato jeste da je ulaganje vrijedno 297 miliona evra i da je koncesija data na period od 30 godina.

Vlada RS je ugovorom garantovala kineskoj firmi „Shandong“ da će u tom periodu dobijati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Preciznije, ukoliko Kinezi od naplate putarine godišnje ne dobiju 32,5 miliona evra, Vlada RS se obavezala da će namiriti nedostajući iznos.

CAPITAL: Vesna Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor ministarstvo saobracaja i veza SDHS-CSI
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakIzbori u SAD-u oborili cijene nafte
Sljedeći članak U BiH stiglo preko 133.000 paketa sa Temua

Povezani članci

Capital teme 43 minute čitanja

Novi problemi potresaju „Šume Srpske“

Capital teme 03 minute čitanja

I piralen čeka papire za Njemačku

3 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Igor 8. Novembra 2024. 09:39

    Nije mi jasno o kakvom povećanju pričaju? Ako je u pitanju koncesija, šta se Vlade tiče koliko košta izgradnja! Valjda je dovoljno 32,5 miliona evra godišnje u narednih 30 godina da pokrije i troškove izgradnje!

    Odgovori
  2. Milenko 8. Novembra 2024. 21:07

    Kako to da Integral nije izvodjac radova. sta fali dionici do Doboja ili do Gradiske.
    Dignite kredit i radite sami i ovaj krak ali prije svega onaj od Doboja do Bijeljine.
    Daj bogamu da se nesto desava pozitvno jer sve je stalo tonemo a niko nista ne preduzima. Federacija nas prestize vidi li ko to.

    Odgovori
    • Bosanac 11. Novembra 2024. 10:57

      Ajd’ ne piši gluposti.

      Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Osuđen bivši načelnik, saobraćajne kazne plaćao iz budžeta

15. Augusta 2025. — 14:5412 minute čitanja

To je sad prošlo, ali ja nisam mogao spavati, kaže Stakić

BiH prijeti prekid izdavanja ličnih dokumenata

15. Augusta 2025. — 14:25

Amidžić: Stav pravobranilaštva o zgradi za UIO BiH neobavezujući

15. Augusta 2025. — 14:08

IRB pokušava da zaplijeni imovinu banjalučke Toplane

15. Augusta 2025. — 09:18

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti