FRANKFURT, Neto profit njemačkog proizvođača luksuznih automobila BMW-a umanjen je u drugom kvartalu za jedan odsto, usljed viših troškova lansiranja novih vozila i težih uslova na tržištu Kine.
Neto profit kompanije je, kako se navodi u saopštenju, smanjen na 1,75 milijardi evra u periodu april-jun sa 1,77 milijardi evra iz istog kvartala lani, prenosi agencija AP.
Bruto profitna marža (prije kamate i poreza) pala je u tom kvartalu na 8,4 odsto sa 11,7 odsto iz istog kvartala prošle godine, dok je ukupna prodaja BMW-a skočila 20,2 odsto na 23,935 milijardi evra, zahvaljujući rekordnoj prodaji automobila širom svijeta.
Analitičari tvrde da se BMW-ovi modeli, kao što su sedani iz serije 5 i serije 7 bliže kraju svog životnog ciklusa, što bi, kako ocijenjuje AP, moglo ugroziti prodaju, jer kupci primjećuju nove proizvode kod konkurenata.
Lansiranje novih modela je skupo, ali se isplati ako se nova verzija prodaje bolje od konkurentskih vozila. BMW je suočen sa oštrom konkurencijom na polju luksuznih automobila u vidu Dajmlerovog “mercedes benca” i Folksvagenovog “audija”.
Prodaja BMW-a u Kini je u drugom kvartalu smanjena 1,4 odsto, a kompanija je upozorila da se kinesko tržište, koje je u proteklih nekoliko godina ključni izvor prihoda za njemačke proizvođače automobila, “normalizuje” i da postaje konkurentnije. Tanjug