BEOGRAD, Svoju finansijsku situaciju 43 odsto građana smatra nezadovoljavajućom, a 20 odsto veoma nezadovoljavajućom pokazuje istraživanje agencije GfK. Finansijama u domaćinstvu zadovoljno je 36 odsto ispitanika, a samo dva odsto je veoma zadovoljno.
Ovo istraživanje pokazuje da broj nezadovoljnih raste jer je godinu dana ranije nezadovoljnih i veoma nezadovoljnih bilo 14 odsto manje.
S druge strane, 28 odsto ljudi misli da će tokom ove godine situacija malo da se popravi, dok 38 odsto vjeruje da će ostati nepromjenjena. Da će biti malo gore misli 25 odsto ispitanih, dok sedam odsto vjeruje da će biti mnogo gore.
Više od polovine, 58 odsto, građana kaže da kriza tokom 2009. nije uticala na njihove prihode, dok je 17 odsto odgovorilo da su im zarade manje nego godinu dana ranije. Prošle godine u odnosu na 2008, porastao je broj i onih čija su primanja neredovnija sa sedam na deset odsto kao i broj ljudi koji su ostali bez posla sa dva na devet odsto.
Analiza tržišta koju je sproveo GfK pokazuje i da ljudi rjeđe idu u velike kupovine, ali kupuju više po jednom odlasku. U velike kupovine je tokom 2008. išlo 92 odsto ljudi dok je taj procenat lani opao na 82,9 odsto. Kako kažu u ovoj agenciji za istraživanje tržišta to je na scenu vratilo ponovo tradicionalne, manje prodavnice.
Zaključak ovog istraživanja je da se potrošači teško odriču kvaliteta, ali racionalno kupuju, prave spiskove, odustaju od proizvoda na promociji ukoliko im nije potreban. Popusti su, ipak, veoma primamljivi i postoji tendencija da se potrošači povremeno časte skupljim stvarima.