BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović izjavio je da su 12 ponuda pristiglih na tender za izgradnju dionice autoputa od Prnjavora do Doboja garancija da će biti izabran najkvalitetniji izvođač radova.
Čubrilović je rekao da su pripremljeni svi poslovi za izgradnju ove dionice, dužine 37 kilometara, i da radovi mogu da počnu čim bude potpisan ugovor o izvođenju radova.
“Ovo je možda najbolje pripremljen posao, ne računajući samo Republiku Srpsku, već i okruženje. Eksproprijacija je završena u cjelosti, projekat do nivoa na kome se mogu dogovoriti radovi, a firme koje daju ponudu su tako koncipirane da mogu do kraja na najkvalitetniji način da privedu ovaj posao kraju”, rekao je Čubrilović.
On je istakao da je rok za izgradnju dionice 36 mjeseci i da nema sumnje da će biti ispoštovan, jer se ne očekuju nepredviđene situacije kada je riječ o imovinskim odnosima ili nedoumice u vezi sa projektom.
Kada je riječ o izgradnji druge dionice autoputa od Banjaluke do Prnjavora, odnosno od Laktaša do Prnjavora, Čubrilović očekuje da će pregovori sa Evropskom investicionom bankom za kreditna sredstva od 200 miliona evra biti završeni do kraja ljeta i da će na jesen biti raspisan tender za izvođenje radova ove dionice.
“Direktor Evropske investicione banke dao je podršku ovom projektu i rekao da su opredijeljeni da idu do konačnih pregovora za izgradnju dionice autoputa Prnjavor – Laktaši”, rekao je Čubrilović za ATV.
On je istakao da će Mahovljanska petlja, gdje treba da spajaju dionice autoputa Banjaluka – Gradiška i Banjaluka – Doboj, u potpunosti biti završena krajem maja ili najkasnije u junu, te da je završetak radova usporilo klizište koje se pojavilo.
Čubrilović je naveo da su, nakon potpisivanja ugovora sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj /EBDR/ za izgradnju dionice autoputa od Doboja do Prnjavora, obavljeni razgovori o uslovima za raspisivanje koncesije za dionicu puta koja pripada koridoru Pet ce, a prolazi kroz Republiku Srpsku.
Govoreći o izgradnji autoputa Banjaluka – Mliništa, odnosno Banjaluka – Split, Čubrilović je rekao da je ta dionica ekonomski neisplativa i da Vlada ne može da preuzme obaveze oko rizika u vezi sa saobraćajem i tražiće dalji vid saradnje za njenu izgradnju putem koncesije.
Na tenderu za izgradnju dionice autoputa od Doboja do Prnjavora, koji je zatvoren juče, stiglo je 12 ponuda od 31 firme koje su preuzele tendersku dokumentaciju. Direktor Javnog preduzeća “Autoputevi RS” Dušan Topić rekao je da su sve prijave otprilike kompletne, ali će komisija idućih dana razmatrati da li su preduzeća dostavila kompletnu dokumentaciju.
On je naglasio da će krajem maja uputiti poziv firmama koje su dostavile kompletnu dokumentaciju da dostave i finansijsku ponudu i dodao da bi sredinom juna trebalo biti poznato koja firma će graditi dionicu autoputa od Doboja do Prnjavora.
Mediji su objavili je ponudu predala domaća kompanija “Integral inžinjering” iz Laktaša sa firmom “Granit” iz Skoplja, te preduzeće “Niskogradnja” sa firmama OHL iz Češke i OHL iz Španije.
Od stranih preduzeća na tender se prijavilo preduzeće “Toto konstrukcioni” iz Italije, te “Dena” konzorcijum iz Kazahstana i Turske, preduzeća “Limak” i “Dous” iz Turske, “Bikad ban” iz Njemačke, “Vijadukt” iz Hrvatske, Konzorcijum iz Švajcarske i “Ingra inžinjering” iz Zagreba, te “Konstruktor” iz Splita, “Štrabag” iz Austrije, kao i firma “Hoktif” iz Austrije.
Predstavnici Vlade RS, “Autoputeva RS” i Ministarstva finansija i trezora BiH potpisali su u četvrtak ugovor o zajmu 150 miliona evra sa predstavnicima EBDR-a za izgradnju dionice autoputa od Doboja do Prnjavora u dužini od 37 kilometara.