Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04

    Visa i Mastercard moraju da kažnjeni sa 167,5 miliona dolara

    20. Decembra 2025. — 13:48

    Dijaspora poslala kući preko 11 milijardi evra

    20. Decembra 2025. — 10:07

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Velike turbulencije u banjalučkom “Autoprevozu”

Velike turbulencije u banjalučkom “Autoprevozu”

Vesna PopovićVesna Popović3. Septembra 2022. — 08:002 komentara4 minute čitanja
prevoznika
izvor: Infoveza

BANJALUKA – Turbulencije u jednom od najvećih banjalučkih autobuskih preduzeća “Autoprevozu” kulminiraju. Nakon što je dugogodišnji direktor ovog preduzeća dao ostavku, uskoro bi moglo doći do promjene vlasničke strukture ovog akcionarskog društva.

prevoznika
izvor: Infoveza

Dugogodišnji direktor ovog preduzeća Dejan Mijić dao je ostavku na tu funkciju, između ostalog, zbog neslaganja sa upravom.

Promjene se tu ne zaustavljaju i trenutno je u ovom preduzeću najglasniji Sladomir Đurić, drugi po veličini akcionar sa udjelom od 19,1 odsto.

Smatra da je neophodna promjena vlasničke strukture i ukrupnjavanje vlasništva.

“Još ništa nije dogovoreno i sve opcije su na stolu. Jedna je da ja izađem iz vlasničke strukture i prodam svoje akcije, a druga da otkupim akcije ostalih i postanem većinski vlasnik. Ako bi ja prodavao svoj udio prvo bi ga ponudio svojim partnerima” kazao je Đurić za CAPITAL.

Ako oni nisu zainteresovani, Đurić bi svoju udio prodao nekoj od konkurentskih firmi, koja se bavi prevozom putnika u Banjaluci.

Za njega je to biznis i da ako je cijena odgovarajuća “uvijek postoji mogućnost za prodaju”.

“Ako ja izađem iz vlasničke strukture i umjesto mene uđe „Žak turs“, „Pavlović“ ili „Bočac turs“ ja sam za. Važno je da to bude neko ko je u tom poslu i ko poznaje situaciju” rekao je Đurić.

 

Preuzimanje vlasništva

Ne bježi Đurić ni od opcije da on postane većinski vlasnik.

Smatra da je ukrupnjavanje vlasništva jedina mogućnost za napredak ovog preduzeća.

“Važno je ukrupnjavanje vlasništva, jer onaj ko je većinski vlasnik može lakše da upravlja i da donosi ozbiljnije odluke u smislu novih investicija. Kada ste 20 odsto vlasnik preduzeća, nemate motiva za ulaganja u odnosu na preduzeće, gdje bi bio sam vlasnik ili se dogovarao samo sa još jednom osobom. Ako ulažem tamo gdje sam 20 odsto vlasnik, a za svaki dalji korak ne mogu ništa uraditi dok ne dobijem odobrenje ostalih pet ili deset osoba, jednostavno nema smisla. To vam je kao što se kaže: “Puno babica, kilava djeca”, rekao je Đurić.

Naglašava da će on samo investirati, tamo gdje može upravljati kapitalom.

 

Jača pozicija u pregovorima sa Gradom Banjaluka

Ističe da bi na taj način bila čvršća pozicija ovog preduzeća u pregovorima sa Gradom Banjaluka, koji određuje na koji način funkcioniše gradski i prigradski prevoz u kojem “Autoprevoz” ima značajan udio.

“Mi vozimo autobuske linije prema uslovima o koje nam drugi nameću a svi troškovi su na našim leđima. Mi ne možemo odlučiti po kojoj cijeni ćemo pružiti svoju uslugu ili  koliko polazaka ćemo imati. Ja, kada bi sam bio u preduzeću odlučnije bi nastupio prema Gradu, sa nekim konkretnim prijedlozima. Spreman sam da ostanem sam i da Gradu ponudim modalitet kako bi bila kvalitetnija usluga za građane, a da smanjimo troškove” objasnio je on.

Naveo je da će se o svim ovim pitanjima razgovarati sa ostalim vlasnicima, ali nije mogao precizirati kada će biti poznata konačna odluka.

 

Čeka se stav ostalih?

Ostali vlasnici “Autoprevoza” se nisu javljali na telefonske pozive ili se izbjegavaju izjašnjavati.

Najveći vlasnički udio u (24,8 odsto) ima Živko Babić. Nismo uspjeli stupiti u kontakt sa njima, ali jesmo sa njegovim sinom Borislavom Babićem, koji je član upravnog odbora “Autoprevoza”.

On je za CAPITAL rekao da je njegov  otac u penziji  i da se povukao te da nije pričao sa njim oko “Autoprevoza”.

Dodao je da trenutno nema informacije “u kojem pravcu će ići preduzeće”.

“Više informacija ću imati nakon sjednice UO koja je zakazan za sredinu mjeseca. To će biti prilika da svi sjednemo i porazgovaramo o svemu “ kazao je Babić.

Ostatak akcija “Autoprevoza” je u rukama  Vida Dubočanina koji ima 10,3 odsto akcija, PREF AD ima 8,1 odsto, Fond za restituciju RS četiri odsto, a ostalo je u rukama pet pojedinaca, koji svaki imaju ispod jedan odsto akcija.

 

CAPITAL: Vesna Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoprevoz javni prevoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakManjak mlijeka zbog decenijskog smanjenja broja krava
Sljedeći članak Privredni pesimizam zahvatio i njemačku automobilsku industriju

Povezani članci

Svijet 03 minute čitanja

Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

TECH 02 minute čitanja

Google vraća otpuštene radnike

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. k 3. Septembra 2022. 21:28

    Da li neko zna šta je sa akcijama Autoprevoza? Nekada davno, oko 2005. sam kupio nekih 46 000 akcija i potpuno zaboravio na njih. Sad vidim da je cijena prilično skočila u odnosu na kupovnu, a kako god pogledam čini mi se da je samo broj akcija nekakvom odlukom sveden na manji broj (kao da su odbili dvije nule). Nisam ekonomista niti pratim berzu pa me zanima ako bih želio prodati

    Odgovori
  2. honduras 3. Septembra 2022. 23:11

    Što se tiče Autoprevoza i njegove sudbine. Najbolje bi bilo da grad Banja Luka otkupi sve akcije od svih akcionara ili od što više akcionara. Te na taj način dođe u situaciju da sam glsa kako će riješiti problem plaćanja oštete za izmaklu dobit Autoprevozu kao i problem oko vraćanje zemljišta a i plaćanje zemljišta koje ne mnže vratiti. To zemljište koje se ne može vratiti će sigurno morati platiti kad tad sa kamatom i troškovima. Sve to skupa moglo bi Banja Luku koštati i stotinjak miliona maraka a kupujući akcije od svih akcionara sigurno bi prošli ogromno bolje. Tako da bi za kupovinu svih akcija trebala izdvojiti bar sedam puta manje sredstava nego što će ih koštati da sve namire Autoprevozu. Što znači da bi kupujući akcije Autoprevoza grad Banja Luka odmah uštedio više od osamdeset milona maraka. Dok bi poslije kad sve razriješ prodajući Autoprijevoz nekom dobrom ko se bavi tim poslom još i zaradio. Ukupno na kraju grad Banja Luka profitirao bi preko sto miliona maraka ako sve pametno odradi.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.