BEOGRAD, Manje od polovine Evropljana vjeruje da je nivo finansijske inkluzije u njihovoj zemlji na visokom nivou a slično važi i za digitalnu inkluziju, pokazuju rezultati novog istraživanja kompanije “MasterCard” o percepciji inkluzije u Evropi.
Rezultati istraživanja pokazuju da velika većina Evropljana (83%) vjeruje da muškarci imaju veći stepen finansijske i digitalne inkluzije od žena.
Na pitanje kako bi se osjećali kada ne bi imali ili ne bi mogli imati pristup finansijskim ili digitalnim proizvodima, preovlađujuće osjećanje koje su izrazili bilo je frustracija.
Širom Evrope, 47% ispitanika u prosjeku vjeruje da bi pristup boljem obrazovanju o finansijskim i digitalnim proizvodima pomogao inkluziji.
Dvoje od troje ljudi (67%) vjeruje da je na vladama pojedinih zemalja da preuzmu odgovornost za unapređenje finansijske inkluzije, a isto se odnosi i na digitalnu inkluziju.
En Kerns, predsjednica Sektora za internacionalna tržišta u kompaniji “MasterCard”, kaže da su “finansijska, digitalna i polna inkluzija neraskidivo povezane. Kada postoje zajedno, ovi elementi su ključni za slobodan, fer i ispunjen život, i Evropljani se slažu sa time”.
– Međutim, uprkos tome što je ovo jedan od najrazvijenijih regiona na svijetu, jasno je da još treba da se radi da bi se premostili jazovi u inkluziji, a Evropljani vjeruju da je značajan broj ljudi još uvek isključen iz zvaničnih tokova. Postoji “novčana barijera” i ona djeluje kao prepreka za inkluziju i budući univerzalni pristup – navodi ona. eKapija