BEOGRAD, Dio obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do novog tunela Straževica, u ukupnoj dužini od 16 kilometara, biće otvorena za saobraćaj najkasnije do večeras u 21 sat, najavljeno je danas prilikom obilaska završnih radova.
Na taj način biće izmješten teški saobraćaj iz Beograda s obzirom da će u funkciji biti ukupno 40 kilometara obilaznice od petlje Batajnica do izlaza iz tunela Straževica, tako da će ostati za izgradnju samo još dionica od tog tunela do Bubanj potoka u dužini sedam kilometara.
Nove dvije dionice vrijedne su ukupno 115 miliona evra, a ta sredstva su obezbijedili Evropska investiciona banka (EIB) Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Vlada Srbije, koja je obezbijedila 25 miliona evra za novi tunel Straževica. Izgradnjom petlje Batajnica i autoputa u punom profilu od Batajnice do Dobanovaca povezani su novosadski autoput i autoput od Beograda prema Hrvatskoj.
Zamjenik premijera i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić, kandidat za predsjednika liste Izbor za bolji život Boris Tadić i ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić obišli su danas trasu obilaznice oko Beograda od batajničke petlje do tunela Straževica, na kojoj radovi treba da budu završeni osam mjeseci prije nego što je planirano. Generalni direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak je izjavio da su ostali još manji završni radovi koji će biti gotovi u toku dana i da će taj dio obilaznice biti otvoren najkasnije večeras do 21 sat za sva vozila.
Novinari i državni zvaničnici su se danas prvi provozali cijelom trasom od Batajnice do Straževice, i taj put su prevalili za manje od pola sata. Drobnjak je izjavio da je za izgradnju punog profila obilaznice od Batajnice do Bubanj Potoka, odnosno svih šest traka, potrebno još oko dvije godine i oko 250 miliona evra. On je rekao da za dionicu od tunela Straževica do Bubanj Potoka nova vlada treba da ratifikuje kredit od EIB-a od 80 miliona evra kao i da obezbijedi ostatak sredstava.
Prema njegovim riječima za petlju Batajnica je izdvojeno 40 miliona evra, za trasu od Dobanovaca do Batajnice 25 miliona evra, za tri mosta na Ibarskoj magistrali od Orlovače do Straževice 25 miliona evra i još 25 miliona evra koje je vlada obezbijedila za tunel Straževica.
Direktor firme “MBA Miljković”, Branko Miljković je rekao da su srpske firme dokazale da mogu da rade na tako velikim projektima i da su završile posao osam mjeseci prije predviđenog roka.
Predsjednik Skupštine grada Beograda Aleksandar Antić izjavio je da se teretni saobraćaj od danas više neće miješati sa gradskom gužvom u Beogradu i da će obilaznica biti u funkciji privrede grada, tako što će privući nove investitore koji će otvoriti nova radna mjesta.
Direktor Sektora za most firme “MBS Miljković” Radoslav Uskoković je rekao da su na dvije dionice bile angažovane još i firme Planum, Štrabag, Primorje iz Slovenije, Interkop, Ratko Mitrović i Energoprojekt niskogradnja.
Na petlji Batajnica je jedan most u dužini od 1,5 kilometara, a planirana je izgradnja još jednog mosta za pun profil obilaznice.
Krajem 2008. godine je otvorena dionica od Ostružnice do Orlovače.
Završetkom radova na dionici od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do tunela Straževica, obilaznica oko Beograda povezana je sa Kružnim putem do Bubanj Potoka i dalje koridorom 10 prema Nišu.
Trasa obilaznice oko Beograda je dugačka nešto više od 40 kilometara. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kreće saobraćaj, ali zamalo. Napravljena je samo jedna traka autoputa (tzv. srpski izum: poluprofil) od Batajnice do Straževice. A dionicu od Straževice do Pančeva niko ni ne spominje, jer neće biti izgrađena ni za 50 godina. Od kompletne obilaznice u zadnjih 25 godina urađeno je 30%.