BEOGRAD, Pompezno najavljivana koncesija beogradskog aerodroma Nikola Tesla i dalje nije do kraja realizovana. Francuska kompanija Vansi još nije uplatila naknadu za koncesiju, niti je preuzela aerodrom, a izostalo je i najavljeno objavljivanje ugovora.
Predsjednica Vlade je krajem marta najavila da će cio ugovor biti objavljen kada bude zatvorena finansijska konstrukcija, a to je, tvrdila je, kraj septembra. Septembar je prošao, a detalji još uvijek nisu poznati javnosti.
Iako je nakon potpisivanja ugovora, krajem marta, odgovarajući na pitanja poslanika u Skupštini, premijerka Ana Brnabić izjavila da će cijeli ugovor sa francuskom kompanijom Vansi biti objavljen kada bude zatvorena finansijska konstrukcija, do kraja septembra – ugovor nije objavljen, a koncesionar još nije preuzeo aerodrom. Odgovor na pitanje zašto, međutim, izostaje.
Ono što se znalo tada je da Ugovor o koncesiji na 25 godina obuhvata finansiranje, upravljanje infrastrukturom aerodroma, održavanje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju i dalju modernizaciju aerodroma. Ostali detalji ugovora i dalje nisu poznati, a iz kabineta predsjednice Vlade nemamo potvrdu kada će biti “potpuno transparentan za građane”.
Jedini koji se od tada oglašavao bio je ministar finansija Siniša Mali, koji je prije mjesec dana naveo da će Ugovor biti objavljen do kraja godine, do kada će u budžet biti uplaćena i naknada za koncesiju.
Prema riječima novinara dnevnog lista Danas, Aleksandra Miloševića, jedna verzija je da je problem u finansijama, druga da je stvar zapela u dogovorima.
“Sa njihove starne sigurno nema problema. Da li postoje neki problemi sa naše strane, da mi ne možemo da uradimo nešto što se traži, to mi već djeluje malo realnije. Nažalost, ja očekujem da će oni najvažniji dijelovi ugovora u smislu naših obaveza, koji se tiču finansijske ponude, obaveza u smislu ograničavanja broja putnika na nekom drugom aerodromu, u smislu eventualnog broja garantovanih putnika od strane Srbije ka Vansiju. Nažalost ja ne očekujem da ćemo mi ikada vidjeti taj dio ugovora”, smatra Milošević.
Simptomatično je to, smatra Milošević, što se u vrijeme pred otkrivanje detalja ugovora, sa niškog aerodroma otkazuju letovi.
Kompanija Viz Er ukida let do Malmea, dok se, kaže, i od kompanije Rajan Er očekuje slično. Nakon najave povećanja tarifa na niškom aerodromu, očekuje se, tvrdi, manji broj putnika, na aerodromu koji je počeo naglo da se razvija i “uzima” putnike beogradskom aerodromu.
“Da li je sigurno da se to ovdje sada dešava, ne znamo, ali je to je prosto negdje ekonomski logično”, kaže Aleksandar Milošević.
Ugovor sa Vansijem potpisan je 22. marta, a država bi od koncesije aerodroma trebalo da dobije 1,46 milijardi evra, a od koncesione naknade jednokratno 501 milion evra. N1