Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Valeria Adani na 12. Weekend Media Festivalu

Valeria Adani na 12. Weekend Media Festivalu

Dragana EremijaDragana Eremija11. Septembra 2019. — 11:05Nema komentara4 minute čitanja

 ROVINJ, Korisničko iskustvo (customer experience ili CX)  sasvim je novi trend u segementu komunikacije, menadžmenta, psihologije i nadolazećeg digitalnog poslovanja, a upravo u korisničko iskustvo se zadnje vrijeme ulaže sve više novca dok su ga najveće kompanije već prepoznale kao neizostavan dio svojih poslovnih strategija.

Kupci su danas zahtijevniji nego ikad, a kompanije žele ostati konkurentne na tržištu, stoga sve više njih ulaže u CX kao najisplativiju i najprofitabilniju investiciju. O svemu tome na nadolazećem Weekend Media Festivalu koji se održava u Rovinju od 19. do 22. septembra pričaće priznata stručnjakinja Valeria Adani, direktorica dizajna korisničkog iskustva u britanskoj kompaniji Idean

Jesu li kompanije širom svijeta već prepoznale važnost korisničkog iskustva i je li to prioritet u njihovom poslovanju?

Korisničko iskustvo kupaca postaje jedan od najvažnijih segemenata u poslovanju. Način na koji kompanije  grade korisničko iskustvo često u zadnje vrijeme postaje jednako važan, a ako ne i važniji od samog proizvoda ili usluge koju prodaju. Vlasnici kompanija shvatili su vrijednost korisničkog iskustva: da zadovoljniji kupci znače veću lojalnost, niže troškove, više prihode i profesionalne zaposlenike. S druge strane, promijenila su se u modernom dobu i očekivanja kupaca. U prošlosti su oni očekivali isključivo osnove, a danas zahtijevaju personalizirana iskustva, besprijekornu interakciju i proaktivnost prodavatelja.

Šta je definicija korisničkog iskustva i šta nam ona tačno govori?

Teško je dati univerzalnu definiciju Customer Experiencea ili korisničkog iskustva. Po mom mišljenju to je skup iskustava kojeg kupac ili klijent stvori u odnosu s kompanijom kroz određeno vrijeme. Bitno je napomenuti da apsolutno svaka kompanija na svijetu uz proizvod ili uslugu pruža i korisničko iskustvo – svjesno ili nesvjesno.

Možete li nam dati tri savjeta koji kompanijama pomažu u poboljšanju korisničkog iskustva?

Prvo je potrebno shvatiti sklop kupaca, odnosno tko su oni, koje su njihove potrebe i želje i to ne samo s poslovne već i s ljudske strane. Drugo, važno je mjeriti korisničko iskustvo, tako da se svako poboljšanje ili pogoršanje s vremenom može mjeriti i procijeniti. Na kraju, važno je uskladiti ciljeve korisničkog iskustva s poslovnim ciljevima, a što nije lako budući da je na istraživanju koje je proveo Harvard Business Review na 400 rukovodilaca, njih čak 45 posto odgovorilo kako je ulaganje u korisničko iskustvo prilično teško.

Po vašem mišljenju koja je kompanija najbolji primjer kada je u pitanju iskustvo kupca i zašto?

Smatram da je to Airbnb koji radi sjajan posao. Od prvog dana potpuno su izmijenili paradigmu putovanja i turističke industrije stavljajući kupca u središte pažnje. Prema Forbesu, za samo 11 godina, kompanija je s nule skočila na vrijednost od vrtoglavih 30 milijardi dolara. Rezultat je to korištenja čitave palete usluga kako bi se zbilja razumjeli potrošači, njihove potrebe i osjećaji. Dizajnirati takvo digitalno i fizičko iskustvo je stvarno nenadmašno.

U Ideanu, globalnoj dizajnerskoj kompaniji, radite kao direktorica dizajna usluga. Što sve uključuje vaš rad i koja dizajnerska rješenja nudite svojim klijentima?

U Ideanu pomažemo organizacijama: od start-up kompanija do Fortune 500 kompanijama da transformiraju način na koji rade, izrađuju i razmišljaju – čineći njihovu kulturu poduzetnijom i otpornijom. Zajedno stvaramo proizvode i usluge koje donose promjene. Dubokim razumijevanjem ljudskih potreba pomažemo našim klijentima da prebrode složene probleme, iskoriste neiskorištene mogućnosti i osmisle vrijedna rješenja. Kao direktor pomažem klijentima u razumijevanju i upravljanju izazovima dizajniranja i pružanja usluga.

Nedavno je provedeno prvo veliko istraživanje o korisničkom iskustvu u Hrvatskoj. Kako komentarišete činjenicu da su Hrvati najmanje zadovoljni uslugom telekom operatera i banaka? Je li to uobičajena pojava i u drugim zemljama?

“Oba sektora koja spominjete bila su pod ogromnim pritiskom u posljednjih nekoliko godina. Telekomi su se morali prilagođavati tržištu i odmakniti se od klasičnih i konvencionalnih ponuda te ući u prostor usluga poput zabave ili obrazovanja pa su se opet našli u sukobu s novim konkurentima poput Amazona ili Netflixa. Što se tiče financijskog sektora, najsvjetliju budućnost ima takozvane “nove banke i usluge” poput Revoluta. Takav inovativni pristup jer u središte zaista stavlja kupca i njihovo iskustvo. Ipak, činjenica je da telekomi i banke proteklih godina nisu radile sjajno u pogledu CX-a, ali mislim da će u budućnosti ulagati konstantni napor da to poprave.”

 PR

 

rovinj valeria adani weekend media festival
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNastavljena proizvodnja u rudniku “Breza” nakon dogovora
Sljedeći članak Proizvođači automobila protiv tvrdog “Bregzita”

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

NOVOSTI 04 minute čitanja

Minić: Povećanje plata od marta naredne godine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.