Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Sony kupio Snupija

    21. Decembra 2025. — 10:03

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Valeria Adani na 12. Weekend Media Festivalu

Valeria Adani na 12. Weekend Media Festivalu

Dragana EremijaDragana Eremija11. Septembra 2019. — 11:05Nema komentara4 minute čitanja

 ROVINJ, Korisničko iskustvo (customer experience ili CX)  sasvim je novi trend u segementu komunikacije, menadžmenta, psihologije i nadolazećeg digitalnog poslovanja, a upravo u korisničko iskustvo se zadnje vrijeme ulaže sve više novca dok su ga najveće kompanije već prepoznale kao neizostavan dio svojih poslovnih strategija.

Kupci su danas zahtijevniji nego ikad, a kompanije žele ostati konkurentne na tržištu, stoga sve više njih ulaže u CX kao najisplativiju i najprofitabilniju investiciju. O svemu tome na nadolazećem Weekend Media Festivalu koji se održava u Rovinju od 19. do 22. septembra pričaće priznata stručnjakinja Valeria Adani, direktorica dizajna korisničkog iskustva u britanskoj kompaniji Idean

Jesu li kompanije širom svijeta već prepoznale važnost korisničkog iskustva i je li to prioritet u njihovom poslovanju?

Korisničko iskustvo kupaca postaje jedan od najvažnijih segemenata u poslovanju. Način na koji kompanije  grade korisničko iskustvo često u zadnje vrijeme postaje jednako važan, a ako ne i važniji od samog proizvoda ili usluge koju prodaju. Vlasnici kompanija shvatili su vrijednost korisničkog iskustva: da zadovoljniji kupci znače veću lojalnost, niže troškove, više prihode i profesionalne zaposlenike. S druge strane, promijenila su se u modernom dobu i očekivanja kupaca. U prošlosti su oni očekivali isključivo osnove, a danas zahtijevaju personalizirana iskustva, besprijekornu interakciju i proaktivnost prodavatelja.

Šta je definicija korisničkog iskustva i šta nam ona tačno govori?

Teško je dati univerzalnu definiciju Customer Experiencea ili korisničkog iskustva. Po mom mišljenju to je skup iskustava kojeg kupac ili klijent stvori u odnosu s kompanijom kroz određeno vrijeme. Bitno je napomenuti da apsolutno svaka kompanija na svijetu uz proizvod ili uslugu pruža i korisničko iskustvo – svjesno ili nesvjesno.

Možete li nam dati tri savjeta koji kompanijama pomažu u poboljšanju korisničkog iskustva?

Prvo je potrebno shvatiti sklop kupaca, odnosno tko su oni, koje su njihove potrebe i želje i to ne samo s poslovne već i s ljudske strane. Drugo, važno je mjeriti korisničko iskustvo, tako da se svako poboljšanje ili pogoršanje s vremenom može mjeriti i procijeniti. Na kraju, važno je uskladiti ciljeve korisničkog iskustva s poslovnim ciljevima, a što nije lako budući da je na istraživanju koje je proveo Harvard Business Review na 400 rukovodilaca, njih čak 45 posto odgovorilo kako je ulaganje u korisničko iskustvo prilično teško.

Po vašem mišljenju koja je kompanija najbolji primjer kada je u pitanju iskustvo kupca i zašto?

Smatram da je to Airbnb koji radi sjajan posao. Od prvog dana potpuno su izmijenili paradigmu putovanja i turističke industrije stavljajući kupca u središte pažnje. Prema Forbesu, za samo 11 godina, kompanija je s nule skočila na vrijednost od vrtoglavih 30 milijardi dolara. Rezultat je to korištenja čitave palete usluga kako bi se zbilja razumjeli potrošači, njihove potrebe i osjećaji. Dizajnirati takvo digitalno i fizičko iskustvo je stvarno nenadmašno.

U Ideanu, globalnoj dizajnerskoj kompaniji, radite kao direktorica dizajna usluga. Što sve uključuje vaš rad i koja dizajnerska rješenja nudite svojim klijentima?

U Ideanu pomažemo organizacijama: od start-up kompanija do Fortune 500 kompanijama da transformiraju način na koji rade, izrađuju i razmišljaju – čineći njihovu kulturu poduzetnijom i otpornijom. Zajedno stvaramo proizvode i usluge koje donose promjene. Dubokim razumijevanjem ljudskih potreba pomažemo našim klijentima da prebrode složene probleme, iskoriste neiskorištene mogućnosti i osmisle vrijedna rješenja. Kao direktor pomažem klijentima u razumijevanju i upravljanju izazovima dizajniranja i pružanja usluga.

Nedavno je provedeno prvo veliko istraživanje o korisničkom iskustvu u Hrvatskoj. Kako komentarišete činjenicu da su Hrvati najmanje zadovoljni uslugom telekom operatera i banaka? Je li to uobičajena pojava i u drugim zemljama?

“Oba sektora koja spominjete bila su pod ogromnim pritiskom u posljednjih nekoliko godina. Telekomi su se morali prilagođavati tržištu i odmakniti se od klasičnih i konvencionalnih ponuda te ući u prostor usluga poput zabave ili obrazovanja pa su se opet našli u sukobu s novim konkurentima poput Amazona ili Netflixa. Što se tiče financijskog sektora, najsvjetliju budućnost ima takozvane “nove banke i usluge” poput Revoluta. Takav inovativni pristup jer u središte zaista stavlja kupca i njihovo iskustvo. Ipak, činjenica je da telekomi i banke proteklih godina nisu radile sjajno u pogledu CX-a, ali mislim da će u budućnosti ulagati konstantni napor da to poprave.”

 PR

 

rovinj valeria adani weekend media festival
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNastavljena proizvodnja u rudniku “Breza” nakon dogovora
Sljedeći članak Proizvođači automobila protiv tvrdog “Bregzita”

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

NOVOSTI 06 minuta čitanja

Humanoidni roboti uče razne poslove, mogu li zamijeniti ljude?

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.