SARAJEVO, BANJALUKA – Uvoznici rezervnih dijelova i opreme u BiH nezadovoljni su postojećim cjenovnikom usluga u postupku homologacije koji je, kako tvrde, nelogičan i za njih neprihvatljiv, a koji je još na snazi. Insistiraju na novom cjenovniku, koji bi uskoro i mogao biti donesen.
Portal CAPITAL je juče objavio da su se uvoznici posljednjih dana našli u potpuno konfuznoj situaciji jer su zatrpani dopisima dvije firme koje ih ubjeđuju da su upravo oni ovlašteni za homologaciju vozila.
Takvoj situaciji kumovao je prekid saradnje dojučerašnjih dugogodišnjih partnera „EIB Internationale – Centar za motorna vozila”, i „Centar motor“ koji su otišli svako na svoju stranu.
Ove dvije firme su formirale nove konzorcijume i sada se utrkuju za klijente, a ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović juče je za rekao da je trenutno jedini nadležan za homologaciju konzorcijum koji čine „Centar motor“, Centar za automobilsko inžinjerstvo, Informacioni inženjering „Sirius 2010.“ i Centar za cestovni promet.
Nakon objave teksta, redakciji CAPITAL-a su se javili uvoznici autodijelova koji tvrde da im je na zajedničkim sastancima rečeno da će biti donesen novi cjenovnik jer je stari nejasan i nelogičan.
Navode da je taj pravilnik iz perioda kada su homologaciji podlijegala samo vozila, ali ne i dijelovi koji podliježu homologaciji zadnje dvije godine.
„Taj pravilnik se može primjeniti, ali je dosta nejasnoća. Mi smo u protekle dvije godine obavljali proces homologacije tih dijelova, ali to nismo plaćali. Zbog toga nas zanima da li ćemo plaćati sada ta odobrenja koja su već u sistemu i kakve će cijene biti narednom periodu. Po sadašnjem cjenovniku imamo apsurdnu situaciju da bi za svaki dio trebali platiti homolaciju 50 KM, a dešava se imamo dijelova koje koštaju 30 KM. Dakle, skuplja bi bila homologacija nego dio. Zbog toga je, na jednom od sastanaka, dogovoreno da se ide u promjenu cjenovnika, ali ga još nismo dobili iako su nam počeli slati nove ugovore“, kaže ovaj uvoznik.
Dodaje da je pometnju kod uvoznika izazavalo i to što im je jedan konzorcijum poslao ugovore koje su oni potpisali, a nakon toga su dobili dopis od ministarstva u kojem ih obavještavaju da je ovlašćen drugi konzorcijum.
„Jednostavno, ne znamo kako sad da se ponašamo“, kaže on.
Ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović kaže za CAPITAL da je na snazi postojeći cjenovnik, ali da bi trebalo da bude donesen i novi.
„Novi cjenovnik će biti donesen i to je definisano i u pravilniku. U ovom trenutku važeći je stari cjenovnik“, rekao je Mitrović.
CAPITAL: M. Čigoja Ljubojević