SARAJEVO, BANJALUKA – Odluka da se od 1. maja uvoz polovnih automobila u BiH ograniči na Euro 5 standard neće biti preveliki udar na budžete bh. građana, jer novije vozilo uglavnom znači i rjeđe odlaske kod majstora, ali i manju potrošnju goriva.
Stav je to stručnjaka, koji ističu da će ovo pravilo unaprijediti i bezbjednost na putevima u državi s jednim od najstarijih voznih parkova u Evropi.
U praksi, ova odluka znači da vozila starija od desetak godina više nećemo moći dovoziti iz inostranstva i registrovati u BiH.
“Na prvi pogled deluje da će građani morati da skuplje plaćaju automobile nego što je sada slučaj. Međutim, s druge strane, dugoročno gledano, imaće manji trošak održavanja, tako da to nije toliki udar na budžet građana kako se na prvi pogled čini”, rekao je za “Nezavisne” Rade Šegrt, urednik portala Udruženja ekonomista Republike Srpske Swot.ba.
U suštini, kako Šegrt dodaje, ogromne svote izdvajamo na uvoz auto-dijelova, pa bi taj trošak ubuduće mogao biti smanjen, a ova odluka je, ocjenjuje, pozitivna i s ekološkog aspekta.
“Još jedan pozitivan efekat je i očekivana povećana bezbednost na putevima. Nije dobro da imamo jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, niti da budemo deponija starih vozila iz evropskih država”, istakao je Šegrt.
Njegovo mišljenje dijeli i Gordana Bulić, dugogodišnji borac za zaštitu potrošača, koja takođe vidi brojne pozitivne strane u odluci po kojoj će se uvoz polovnih automobila u BiH ograničiti na Euro 5 standard.
“Bolji vozni park znači i manja izdvajanja na auto-dijelove i servise, kao i manje troškove za gorivo, pošto noviji automobili imaju manju potrošnju od ishabanih”, navela je Bulićeva, inače predsjednica Udruženja potrošača “Klub potrošača” TK Tuzla. Kako dodaje, očekuje se i manje saobraćajnih nezgoda, koje često bivaju prouzrokovane dotrajalošću automobila.
“Mi stoga podržavamo takvu odluku. Ona je pozitivna s aspekta sigurnosti u vožnji, potrošnje goriva i zaštite životne sredine. Međutim, ovom odlukom najviše će biti pogođeni siromašniji slojevi građana”, istakla je Bulićeva.
Trgovci automobilima takođe podržavaju ovu odluku jer će, kako kažu, biti manje kvarova na vozilima.
U Upravi za indirektno oporezivanje BiH je potvrđeno da je u protekla dva mjeseca u BiH uvezeno 11.265 automobila, od čega 9.841 polovno. Od 2010. do 2018, gotovo svake godine, uvoz automobila u BiH je rastao. Nezavisne novine
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Boli briga politicare jer oni voze narodna vozila.
Ko ima novac moze kupiti i sad euro 5
BiH u regionu ima najrigiroznije zakone za uvoz automobila a najlosiju kupovnu moć.Srbija.Hrvatska.Makedonija itd.Jos mogu da uvoze Euro3 automobile.
ovi debili sto daju izjave bi trebali znati da su euro 5 dizeli daleko skuplji za opravak od ranijih