BEOGRAD, Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza /SIEPA/ i kompanija DHL internešnel Beograd uspostavili su danas strateško partnerstvo, čiji je cilj zajednički rad na promociji i podsticanju srpskog izvoza.
Direktor SIEPA Vesna Perić na konferenciji za novinare pozvala je i predstavnike drugih uspješnih kompanija koje posluju u Srbiji da slijede ovaj primjer partnerstva javnog i privatnog sektora i doprinesu boljem plasmanu srpske robe na stranim tržištima.
Generalni direktor kompanije DHL u Srbiji Darko Babić istakao je značaj malih i srednjih preduzeća za dalji ekonomski razvoj Srbije i budućnost privrede, te dodao da je DHL-ov dugoročni poslovni interes, kao lidera u transportu i logistici, privredni razvoj uz uspostavljanje spoljnotrgovinskog balansa i povećanje izvoza.
SIEPA i DHL su se dogovorili da do kraja ove godine zajednički organizuju dva skupa – jedan o podsticanju izvoza malih i srednjih preduzeća i drugi na kome bi bila dodijeljena nagrada za izvoznika godine – rečeno je na konferenciji za novinare povodom strateškog partnerstva.
Panel-diskusija pod nazivom “Kako podstaći izvoz malih i srednjih preduzeća” biće održana 26. novembra, dok je dodjela tradicionalnih SIEPA nagrada za izvoznika godine planirana za 20. decembar.
Nagrade za najbolje izvoznike finansiraće DHL u ukupnom iznosu od 30.000 evra u uslugama.
Prema podacima SIEPA, vrijednost izvoza iz Srbije za period od januara do novembra 2006. godine iznosila je 4,6 milijardi evra i predstavlja povećanje od 1,4 milijarde evra u odnosu na isti period prošle godine.
Prema podacima DHL-ovog Barometra trgovinskog bilansa, iz Srbije je u avgustu ove godine, posredstvom DHL-a, koji je od 2003. godine u vlasništvu Njemačke pošte, transportovano 16,6 odsto više robe nego u avgustu 2006. godine.
DHL-ova transportna mreža povezuje više od 220 zemalja i teritorija, što ga sa više od 285 000 zaposlenih, 72 000 vozila, 420 aviona i 4 700 poslovnih jedinica u svijetu čini svjetskim liderom u međunarodnom ekspresnom, drumskom i vazdušnom transportu.