ZAGREB, Svjetska banka u analizi o razvoju hrvatske autoputne mreže savjetuje Hrvatsku da uspori izgradnju, jer će sljedeće tri godine otplata kredita, koji su podizani za te namjene, dostići vrhunac i opteretiti bruto društveni proizvod za 0,7 i 0,8 odsto.
“Sada je pitanje kako će Hrvatska vraćati dugoročne kredite koje je podizala za izgradnju autoputeva u proteklih šest godina. Trebalo bi ulagati u održavanje ostalih puteva, koji su zbog ubrzane gradnje zapostavljeni i u jako lošem stanju, a ne graditi nove”, navodi se u analizi koju prenosi “Jutarnji list”.
Svjetska banka smatra da prihodi od putarina nisu dovoljni za financiranje dalje izgradnje i otplate duga koja tako dolazi u pitanju i daljim zaduživanjem.
List navodi da Vlada hrvatskog premijera Ive Sanadera ne odustaje od Pelješkog mosta, te da su u toku radovi na Podravskoj i Istarskoj raskrsnici i na autoputu Zagreb – Sisak.
Hrvatska je od 2001. do kraja 2008. u izgradnju autoputeva, ne uključujući Istarsku raskrsnicu i Zagreb – Macelj, uložila oko 42,7 milijardi kuna (5,8 milijardi evra), a od tog iznosa oko 25 milijardi kuna (3,4 milijarde evra) je posuđeno i treba vratiti slijedećih godina, navodi list.