PEKING, Tempo rasta prodaje automobila u Kini usporio je u septembru, dok su lokalni automobilski brendovi blago povećali svoj udio na tržištu.
Prodaja putničkih automobila na najvećem svjetskom tržištu automobila porasla je u septembru 6,4 odsto na godišnjem nivou, što je blago ispod avgustovskog rasta prodaje od osam odsto, prema podacima kineske Asocijacije proizvođača automobila, a prenosi agencija AP.
Ukupna prodaja motornih vozila, uključujući kamiona i autobusa, skočila je u septembru, na godišnjem nivou 2,5 odsto, na 1,98 miliona vozila, dok je ukupna prodaja putničkih vozila u septembru iznosila 1,69 miliona u odnosu na avgustovskih 1,5 miliona.
Tempo rasta prodaje automobila stranih brendova uveliko je nadmašio prodaju kineskih rivala, ali su lokalni modeli u septembru registrovali brži tempo prodaje u odnosu na avgust, prenose agencije.
Njemački automobilski brendovi imali su u septembru 19,8 odsto udjela na kineskom tržištu prodaje automobila, japanski brendovi (14,9 odsto), američki (13,6 odsto), korejski (9 odsto) i francuski brendovi (3,9 odsto).