BERLIN, Njemačka kompanija koja se bavi proizvodnjom proizvoda za ličnu higijenu i domaćinstvo, Henkel, objavila je rezultate poslovanja za drugi kvartal u kojem je neto dobit porasla 10,3% na 631 miliona evra.
Dobit po akciji je dostigla 1,44 evra dok je u istom periodu prethodne iznosila 1,3 evra.
Prihodi od prodaje su ostvarili nominalni rast od 9,6% na 5,1 milijardu evra, dok je organski rast iznosio 2,2%, uz najveći doprinos segmenta proizvoda za pranje veša, lične i kućne higijene.
Organski rast prodaje predstavlja najslabiji rezultat kompanije u posljednjih osam godina, i našao se na donjem pragu godišnjih očekivanja projektovanih od strane uprave. Analitičari su očekivali stopu organskog rasta od 3,2%.
Prema mišljenju analitičara Henkel bi morao da bude aktivniji na polju akvizicija kako bi dostigao svoje ciljeve do 2020. godine zbog intezivne konkurencije i otežanih uslova na tržištu robe široke potrošnje.
Kompanija je zadržala prognozu organskog rasta prodaje u cijeloj 2017. godini u rasponu od 2 do 4%, očekivanu marginu operativne dobiti od preko 17%, te očekivanu stopu rasta dobiti po akciji u rasponu 7-9%.
Akcije Henkela na jučerašnjem trgovanju oslabile su 4,1% na 114,5 evra. GdeInvestirati/Reuters, Wisebroker