BEOGRAD, Nakon modernizacije pruge Stara Pazova – Novi Sad, koja bi trebalo da počne krajem ove ili početkom 2015. godine, vozovi će od Beograda do Novog Sada moći da stignu za samo 40 minuta, izjavio je generalni direktor Željeznica Srbije Dragoljub Simonović.
Radovi na pruzi Stara Pazova – Novi Sad će trajati tri godine i finansiraće se sa 300 miliona evra iz ruskog kredita, rekao je Simonović Tanjugu.
Prema njegovim riječima, vozovi na potezu od Beograda do Novog Sada sada putuju u prosjeku oko 100 minuta i poslije rekonstrukcije ta pruga će biti za brzine vozova od 160 kilometara na čas.
Simonović je kazao da bi projekat trebalo da bude gotov do polovine ove godine, podsjetivši da prethodnih godina Željeznice Srbije i opština Sremski Karlovci nisu mogli da postignu dogovor o urbanističkom rješenju. Sada se u tome uspjelo samo za mjesec i po dana, nakon čega je 15. aprila potpisan protokol i sada konačno može da se gradi drugi kolosjek.
Generalni direktor Željeznica Srbije je kazao da će voz na tom potezu najviše koristiti poslovni ljudi, s obzirom na to da će moći do Beograda ili Novog Sada da stignu za svega 40 minuta.
Govoreći o dionici Novi Sad – Subotica, Simonović je rekao da je ona dio veoma važnog željezničkog pravca od Beograda do Budimpešte.
Čelnik srpskih željeznica je rekao da će se pruga od Novog Sada do granice sa Mađarskom raditi zajedno sa kineskim partnerima za brzine do 200 kilometara na sat.
Sada je prosječna brzina na pruzi Beograd – Novi Sad – Subotica 71 kilometar na čas, a zbog stanja infrastrukture na čak sedam mjesta su uvedene lagane vožnje sa brzinama između 20 i 50 kilometara na sat.
Željeznice Srbije sada nemaju voz do Beča, pa putnici idu do Budimpešte i presjedaju ka Beču ili nekom drugom evropskom gradu, kazao je Simonović dodajući da mnogi tako neće da putuju.
„Cilj je da sa kineskim partnerima rekonstruišemo prugu i da ima minimalno duplo veću brzinu od sadašnje”, naglasio je on.
Simonović je rekao da su Željeznice Srbije imale više sastanaka sa kineskim firmama, kao i sa Eksim bankom, na kojima je dogovorena zajednička platforma na osnovu koje će biti urađena studija izvodljivosti.
Mješovita komisija sastavljena od predstavnika Srbije, Mađarske i Kine, prema njegovim riječima, već radi na projektnom zadatku.
Prema nekim procjenama, za modernizaciju pruge od Novog Sada do mađarske granice potrebno je više od 500 miliona evra, a o načinu finansiranja – da li će biti koncesiono ili kreditno tek će se pregovarati sa Kinom. Tanjug