BEOGRAD, Korišćenje hibridnih automobila značajno je za očuvanje životne sredine, a za dva do tri mjeseca očekuje se ukidanje uvoznih dažbina kako bi što veći broj građana mogao po povoljnijim cijenama da kupi takve modele.
Državni sekretar u Ministarstvu za životnu sredinu i prostorno planiranje Bojan Đurić kazao je da je to Ministarstvo nedavno donijelo direktivu koja predviđa oslobađanje od plaćanja uvoznih dažbina za opremu koja se ne proizvodi u Srbiji, a koja značajno utiče na očuvanje životne sredine. “Automobili na hibridni pogon su jedna od tačaka u toj direktivi i pored tih automobila predviđene su povlastice za opremu za prečišćavanje otpadnih voda, filtere i slično”, kazao je Đurić.
Osim hibridnih vozila, koja pogon dobijaju i preko benzina i preko elektro-punjenja, povlastice su predviđene i za automobile koji imaju samo električni motor, precizirao je on.
On kaže da je direktiva proslijeđena Ministarstvu finansija, odnosno Upravi carina, kao neka vrsta preporuke i da su pregovori u toku, a konačno rješenje očekuje se za dva do tri mjeseca. “Direktivom je predviđeno da svako fizičko ili pravno lice, za svaku uvezenu stvar koja se nalazi na listi podnosi poseban zahtev”, precizirao je Đurić.
Kada je riječ o olakšicama za kupovinu hibridnih automobila, Đurić je rekao da se za nekoliko nedelja očekuje donošenje Uredbe koja predviđa subvencije za kupovinu takvih vozila, koje bi trebalo da iznose oko 1.000 evra.
Generalni direktor predstavništva Toyote u Srbiji Boban Radoičić rekao je da se hibridna vozila na srpskom tržištu prodaju već tri ili četiri godine, ali da su, za sada, najviše zainteresovane kompanije koje vode računa o zaštite životne sredine.
Toyotin model Prius, koji postoji na srpskom tržistu, košta oko 24.000 evra, a održavanje takvog automobila je veoma povoljno i ne stvara veliki trošak. “Napredna tehnologija ne iziskuje velike troškove održavanja jer hibridni troše značajno manje goriva nego obični automobili iste veličine i klase”, rekao je Radoičić. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
kakva gluparija. da je vama zaista do smanjenja zagadjenja vi bi poostrili tehnicke preglede i ne bi dopustili da dizel trovaci stari 15-20 i vise godina svakodnevno cade srbijom…ko u srbiji ima para za kupovinu hibridnog novog auta, koje je skuplje od istog takvog auta na uobicajeni pogon…i ko ce odrzavati hibridna vozila u srbiji i kako?
prije ce biti da se ide na ruku uvoznicima. toyota prius je najgore auto na svijetu.