BEOGRAD, Kineska kompanija “Dong feng” proizvešće prvi kamion u FAP-u do kraja ove godine, a kamioni će biti konkurentni jer će 30 odsto biti jeftiniji od evropskih.
U pribojskom FAP-u će do kraja godine početi proizvodnja i montaža prvih kineskih kamiona, a predstavnici kompanije “Dong feng” će već iduće nedelje doći da razmotre dalje korake u saradnji, rekao je rukovodilac Razvojnog sektora te firme Miroslav Matović.
On je rekao da će do 25. maja biti potpisan ugovor o poslovno tehničkoj saradnji, koji će sadržati akcioni plan do kraja godine. Kolika će biti proizvodnja zavisiće od tržista, a kamioni će po cijeni biti konkurentni jer će 30 odsto biti jeftiniji od evropskih.
Matović je najavio da će se ove godine raditi na istraživanju srpskog tržišta, a narednih godina treba ići na izvoz, pa će morati da se napravi plan proizvodnje koji podrazumjeva 51 odsto domaćih dijelova. To će omogućiti izvoz u zemlje CEFTA, Rusiju i Bjelorusiju i Tursku.
Prema njegovim riječima, jedan kamion strateškog partnera trebalo je da bude predstavljen na Međunarodnom salonu privrednih vozila i prateće opreme “Beotrak”, koji počinje sutra na Beogradskom sajmu. Brod koji ga prevozi kasni, pa će biti prikazan na Sajmu građevinarstva.
FAP na Sajmu predstavlja novu šasiju, predviđenu za nadgradnju komunalnih vozila – smećara, cisterni za vodu i gorivo, autopodizača kao i vatrogasnih vozila.
Drugi eksponat je kamion četvoroosovinac, predviđen za rad preduzeća putne privrede s obzirom da se u narednom periodu rade veliki infrastrukurni objekti.
Prema riječima Matovića, prošle godina je bila jedna od najtežih za FAP u poslednjih 15 godina. Prozvedeno je manje od 100 vozila, što je vrlo skromno u odnosu na najbolje dane, kad se proizvodilo i do 7.000.
Tek krajem godine, kada je vlada donijela uredbu o subvencionisanoj prodaji domaćih kamiona sa 20 odsto i dodatnih 10 odsto kroz program “staro za novo” i kada je donijela odluku da subvencioniše poslovne banke za odobravanje kredita, potražnja je naglo porasla.
Za ovu godinu naručeno je oko 150 kamiona, što je nedovoljno, ukazao je Matović, naglasivši da je za opstanak neophodna proizvodnja od najmanje 500 kamiona. Tanjug