BEOGRAD, Američki ambasador u Srbiji Kameron Manter najavio je početak realizacije dva velika projekta za podsticanje ekonomskog razvoja u Srbiji, čiji je cilj da se izgradi srpski brend za svjetsko tržište.
Manter je na današnjoj konferenciji za novinare u Beogradu rekao da su ova dva projekta za razvoj konkurentnosti i razvoj poljoprivrede vrijedna ukupno 39 miliona dolara, a sredstva je obezbijedila američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).
On je rekao da su projekti direktna podrška srpskom poslovnom okruženju da konkuriše na međunarodnom tržištu, s ciljem pomoći srpskoj poljoprivredi i privredi da vrate pozicije na svjetskom tržištu, povećaju prodaju i profit, te otvore nova radna mjesta.
“Srbija ima mnogo toga da ponudi svjetskom tržištu” rekao je Manter, navodeći da uspjeh talentovanih srpskih košarkaša i tenisera, kao i njihov lični šarm, doprinose pozitivnom imiđu Srbije u svijetu i promovišu srpski brend.
On je veliki potencijal Srbije vidio u srpskom voću, rakiji, kajmaku, festivalu “Egzit”, Guči, informativnim tehnologijama, kao i organizaciji takmičenja za pjesmu Evrovizije.
Manter je naveo da je, uprkos pozitivnim trendovima, izvoz Srbije nizak a spoljnotrgovinski deficit visok, te da srpski imiđ i dalje ne reflektuje pozitivne trendove, a da kompanije još nisu dobro pozicionirane na svjetskom tržištu.
“Želim da uvjerim srpski narod da su SAD potpuno posvečene uspjehu Srbije na globalnom privrednom tržištu u svakom smislu, kako privrednom tako i naučnom” rekao je Manter.
USAID-ovom Projekat za razvoj konkurentnosti, za koje je predviđeno 14,7 miliona dolara, će se primjenjivati u naredne četiri godine, a s ciljem podrške ekonomskom razovoju kroz povećanu produktivnosti i konkurentnost privatnih preduzeća u Srbiji.
USAID-ov projekat za razvoj poljoprivrede, vrijedan 24,5 miliona dolara predviđa podršku poljoprivredi Srbije u narednih pet godina, kako bi ona postala konkurentnija na lokalnom, regionalnom i međunarodnom tržištu.