LJUBLJANA, Kineska kompanija koja izdaje platne kartice, UnionPay, stupila je nedavno na slovenačko tržište.
Razlog je jasan. Slovenačko tržište je vrlo potentno o čemu svjedoči istraživanje MasterCarda koje pokazuje da 47 odsto Slovenaca kartice koristi triput sedmično.
Godine 2014. bilo je odrađeno 5,2 milijardi evra vrijednih transakcija. Trend rasta upotrebe kartica trajaće sve dok „plastiku“ ne istisne neki savremeniji model plaćanja, kao što je pametni telefon.
UnionPay u Sloveniju ulazi preko grupacije Intesa Sanpaolo koja u vlasništvu ima Banku Koper. Potonja će postati prva slovenačka banka koja će omogućiti podizanje gotovine sa karticama UnionPaya.
Kineska kompanija vodeća je „sila“ u biznisu sa platnim karticama.
Prema analizi Nielsen Researcha, godine 2013. držali su 50,6 odsto svjetskog tržišta, druga je bila Visa sa 31,7 odsto, a tek treći MasterCard s 15,4 odsto svjetskog tržišta.
Ali, što se tiče broja transakcija, Visa i MasterCard zajedno drže dvije trećine svjetskog tržišta, a UnionPay trećinu. SEEbiz