LONDON, Holandsko-britanski proizvođač robe široke potrošnje Unilever znatno je povisio cijene i zabilježio snažan rast na tržištima u nastajanju, te je danas obavijestio o 7,8-odstotnom povećanju prihoda u trećem tromjesečju.
Unilever je povisio cijene 5,8 odsto, a zahvaljujući snažnim rezultatima na tržištima poput Indije, Indonezije i Brazila uspio je amortizovati teškoće na zrelim tržištima zapadne Evrope i SAD-u. U trećem kvartalu prihodi kompanije porasli su za 4,9 odsto na 12,1 milijardi evra. Ako se isključi uticaj troškova mašina i valutnih kurseva, prihodi su porasli oko 7,8 odsto.
“Nastojali smo ublažiti uticaj rasta cijena roba na potrošače tako što smo pri određivanju cijena imali u vidu samo nadoknadu troškova, a ne i očuvanje marži”, izjavio je izvršni direktor Paul Polman. “Zbog tih faktora sada očekujemo da će osnovana operativna marža u 2011. biti ista ili malo niža”, dodao je. Hina