– Uveden moratorijum kao mjera olakšice za klijente fizička lica
– Poseban set mjera olakšica za klijente pravna lica
BANJALUKA – UniCredit Banka Banja Luka spremila je set mjera za svoje klijente pogođene okolnostima povezanim s pandemijom bolesti COVID-19, a s ciljem olakšanja i pomoći u prevazilaženju perioda finansijske nestabilnosti, navodi se u saopštenju za javnost.
Mjere olakšica za klijente fizička lica namijenjene su onim klijentima koji koriste kreditne proizvode u banci, poput kredita, kreditnih kartica, prekoračena po tekućem računu a čija je kreditna sposobnost sada narušena negativnim efektima krize izazvane pandemijom virusnog oboljenja COVID-19.
Svim klijentima čiji su prihodi prestali, smanjeni ili su im smanjeni prihodi u okviru domaćinstva, omogućene su mjere olakšica, prilagođene trenutnoj finansijskoj mogućnosti klijenta.
Za ove klijente omogućen je moratorijum, odnosno odgoda otplate kompletne kreditne obaveze za određeni period.
U periodu trajanja moratorijuma klijent ne plaća ni kamatu ni glavnicu. Kamata se u periodu trajanja moratorijuma obračunava, ali se naplaćuje tek po isteku moratorijuma.
Mjere olakšica za klijente pravna lica namijenjene su svim pravnim licima koja koriste kreditno-garancijske proizvode banke, a na čiju kreditnu sposobnost su negativno uticali efekti krize izazvane pandemijom virusnog oboljenja COVID-19.
To kako pojašnjavaju u ovoj banci podrazumijeva da su usljed navedenih posljedica prihodi klijenta smanjeni i da nije moguća dalja uredna otplata obaveza koje klijent ima prema banci.
Za klijente pravna lica utvrđen je set mjera olakšica, a za koju će se opciju klijent odlučiti zavisiće od vrste zaduženja, kao i trenutnih platežnih mogućnosti, ali i savjeta nadležnog vođe poslovnog odnosa.
U setu mjera klijentima je omogućen privremeni moratorijum na otplatu kredita, maksimalno tri mjeseca, uz mogućnost produženja u periodu trajanja vanredne situacije/stanja i produženje roka otplate kredita na isti period.
Moratorijum, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza za kredite koji se otplaćuju periodično.
Grejs period za otplatu glavnice u slučaju kredita koji se otplaćuju periodično, tj. u ratama/anuitetima.
Produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju periodično, tj. u ratama/anuitetima.
Produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem, uključujući i revolving kredite i prekoračenja po transakcionim računima. Odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću.
Sve detaljnje upute i dodatne informacije u vezi sa mjerama olakšica za klijente, kao i online obrazci zahtjeva za fizička i pravna lica mogu se pronaći na web stranici UniCredit Bank Banja Luka.
Iz UniCredit-a naglašavaju da su zdravlje i dobrobit zaposlenih i klijenata bili i ostaju glavni prioritet banke zbog čega će nastaviti pažljivo da prati situaciju, i djeluju u najboljem interesu svih strana.
“Kao banka sa jakim lokalnim korijenima ali i internacionalnim iskustvom, zajedno sa svojim klijentima i lokalnim regulatorima provodimo mjere pomoći privredi i stanovništvu kako bismo zajedno lakše prebrodili nastale poteškoće. Procijenićemo svaki pojedinačni zahtjev svakog našeg klijenta i uraditi jedinu pravu stvar u ovakvim okolnostima a to je pomoći im da nastave da rade i privređuju čak i u ovakvom izazovnom okruženju“, rekao je Predsjednik Uprave UniCredit Bank Banja Luka, Gordan Pehar.