BEOGRAD, Turisti koji sami, putem interneta, pronađu smještaj u kojem će ljetovati, ukoliko ih gazda prevari, nemaju kome da se žale.
Sve je veći broj putnika iz Srbije koji su sami pronašli apartman ili hotel, smatrajući da će tako proći jeftinije nego ako uplate preko agencije.
Kada soba nije odgovarajuća ili čak, uopšte ne postoji, turisti koji su sami našli smještaj, ne žale se Turističkoj inpekciji po povratku u Srbiju, već – agencijama koje pronađu na licu mjesta.
– Ovog ljeta imao sam pet porodica koje su uplatile apartman u Grčkoj i gazde su ih prevarile, pa su im naši vodiči nalazili smještaj – kaže Milan Lainović iz “Belvija”. – Kada su krenuli na put svi su bili svjesni da neće imati kome da se žale i vodiča koji će brinuti o njima. Ljetovanje su platili dva puta. Novac im nije vraćen, a kada su se vratili nisu imali kome da se žale.
Nacionalna asocijacija turističkih agencija (JUTA) nije primila nijednu žalbu, a ni Turistička inspekcija nije nadležna da rješava probleme prevare preko interneta. Nasamareni putnici bi trebalo, praktično, da se požale rezervacionom sistemu putem kojeg su rezervisali smještaj i ukoliko se radi o renomiranoj firmi, poput “Bukinga”, novac će im biti vraćen. Međutim, kada turista uplati novac direktno gazdi nepotrebno ulazi u – avanturu.
– Turisti kada uplaćuju sami preko interneta ulaze u veći kompromis nego sa agencijom – kaže Ljubiša Nešovanović iz “Robinzona”.
– Tada prihvataju ono što agencijama nikada ne bi tolerisali. Recimo, moj prijatelj je ljetovao na Majorci i djeca su spavala u krevetu na sprat u sobi bez prozora. Mene bi tužili zbog takvog smještaja i prijetili mom vodiču, a pošto su sami našli smještaj nisu se ni na recepciji požalili.
Ovakve situacije rijetko se dešavaju kada putnici rezervišu smještaj u gradskim hotelima. Međutim, često se dešava da agencije imaju bolju cijenu (ili je doručak uključen u cijenu), jer imaju godišnje ugovore. Da nije tako u Njemačkoj ne bi radilo 4.000 agencija, jer su i njemački turisti vješti u korišćenju interneta.
Problemi
1. Smještaj ne odgovara kvalitetu koji su predstavljeni na sajtu, niti ima sadržaje koji su obećani.
2. Apartman koji ima lijepu prezentaciju uopšte ne postoji u mjestu gdje je napisano da se nalazi.
3. Turisti su došli u apartman koji je već izdat putem drugog rezervacionog sistema.
Novosti