SARAJEVO, Ukupan desezonirani promet distributivne trgovine u drugom kvartalu ove godine u BiH zabilježio je rast od 2,2 odsto u odnosu na prvi kvartal.
Rast prometa ostvaren je u trgovini na veliko u iznosu od 2,5 odsto, te trgovini na malo u iznosu od 2,1 odsto, dok je u trgovini motornim vozilima i moticiklima zabilježen pad od 1,5 odsto, podaci su Agencije za statistiku BiH.
Najveći rast prometa ostvaren je u djelatnosti trgovine na veliko poljoprivrednim sirovinama i živim životinjama u iznosu od 53,8 odsto, dok je najveći pad zabilježen u trgovini motociklima, dijelovima i priborom za motocikle, te njihovom održavanju i popravci u iznosu od 13,1 odsto.
U odnosu na baznu 2010. godinu, indeks prometa distributivne trgovine u BiH u drugom kvartalu ostvario je rast od 21,9 odsto.
Indeks prometa trgovine na malo zabilježio je rast od 37,5 odsto, trgovini na veliko od 14,5 odsto, te u trgovini motornim vozilima i motociklima rast od 11,4 odsto.
Ukupan promet distributivne trgovine u BiH, kalendarski prilagođen, u drugom kvartalu ostvario je rast od 11 odsto u odnosu na isti kvartal prethodne godine.
Rast prometa zabilježen je u trgovini na veliko i malo motornim vozilima i motociklima od 12,5 odsto, trgovini na veliko od 12,9 odsto, te trgovini na malo od 8,1 odsto.
Najveći rast prometa ostvaren je u trgovini motociklima, dijelovima i priborom za motociklima, te njihovom održavanju i popravci u iznosu od 37,3 odsto, najniži rast ostvaren je u trgovini na veliko informacijsko-komunikacionom opremom u iznosu od 0,8 odsto, dok pad nije zabilježen.
U strukturi ostvarenog prometa ukupne trgovine /neprilagođeni podaci/ najveće učešće ostvareno je u trgovini na veliko – 57,2 odsto, potom slijede trgovina na malo sa 37,1 odsto, te trgovina i održavanje motornih vozila i motocikala sa 5,7 odsto. Srna