ZAGREB, Hrvatska je u ovoj godini povećala svoj udio na evropskom turističkom tržištu na 2,07 odsto, rekao je ministar turizma te zemlje Damir Bajs.
On je rekao da se ova turistička godina pokazala boljom od očekivanja, budući da je hrvatski turizam, s tri odsto manje dolazaka i jedan procenat manje noćenja u deset mjeseci nego u isto vreme lani, bio uspješniji od evropskog, gde je pad iznosio oko osam odsto.
O prihodima od turizma za ovu godinu još nema potpunih podataka, ali je ministar naveo da su turističke kompanije koje su na berzi u devet mjeseci ove godine poslovale mnogo bolje od očekivanja, uz ukupni pad prihoda od 1,7 odsto u odnosu na 2008. godinu.
Ove se godine hrvatski turizam od turizma u drugim zemaljama Evrope najviše razlikovao po izrazito visokom udjelu stranih turista, od čak 87 odsto u ukupnom turističkom prometu.
Kao negativan trend, Bajs je, međutim, naveo smanjenje udjela domaćih gostiju, najvljujući da će se iduće godine pokušati da se to popravi ciljanom i jačom kampanjom za domaće tržište.
Pojačana promocija predviđena je i u ukupno 25 zemalja u inostranstvu, od tradicionalnih tržišta (poput Njemačke, Austrije, Italije i Češke), do zemalja u okruženju (Makedonija, Bugarska, Srbija).
Ukupno će za promociju hrvatskog turizma iduće godine biti utrošeno 30 miliona evra – dva miliona više nego ove godine, pri čemu će najveće povećanje, na 15,5 miliona kuna, imati promocija putem Interneta, koja se ove godine pokazala izuzetno uspješnom.