NJUJORK, Uber je saopštio da je drugo tromjesečje zaključio sa gubitkom od 5,2 milijarde dolara zbog velikih troškova i oštre konkurencije.
U istom periodu prošle godine poslovali su s gubitkom od 878 miliona dolara.
Rekordan gubitak u ovogodišnjem drugom tromjesečju povezan je s kompenzacijskim troškovima proizišlim iz uvrštenja akcija u kotaciju njujorške berze početkom godine koji su iznosili 3,9 milijardi dolara.
Bruto rezervacije, pokazatelj ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i ostalih troškova, porasle su za 31 odsto, na 15,76 milijardi dolara.
Broj aktivnih korisnika Uberovih usluga tokom jednog mjeseca porastao je na 99 miliona na globalnom nivou, sa 93 miliona na kraju prvog tromjesečja i 76 miliona u drugom prošlogodišnjem tromjesečju.
Ukupni prihodi poskočili su za 14,4 odsto, na 3,2 milijarde dolara. Troškovi su više nego udvostručeni, na 8,7 milijardi dolara, između ostalog zbog naglog povećanja troškova istraživanja i razvoja.
Rast prihoda bio je ipak nešto sporiji nego u prethodnim tromjesečjima zbog žestoke konkurencije, što je i dovelo do toga da je Uber zabilježio najveći kvartalni gubitak do sada, piše BBC.
Uber i njegovi konkurenti puno troše na širenje, no šef Dara Khosrowshahi tvrdi da pritisak konkurencije ipak slabi.
Konkurencija je počela više voditi računa o troškovima i situacija se u tom pogledu poboljšava od prvog tromjesečja, tvrdi Khosrowshahi.
Kompanija i dalje agresivno ulaže ali očekuje se da će trošiti manje na promociju i na poticaje usmjerene na povećanje tržišnog udjela.
Uber i njegov konkurent Lyft tradicionalno isplaćuju razne novčane naknade kako bi privukli vozače, ali puno troše i na širenje na područja poput tehnologija visoko automatizirane vožnje i dostave hrane.
Prije uvrštenja u berzovnu kotaciju u Uberu su priznali da možda nikada neće poslovati s dobiti. Pokušavaju ipak uvjeriti investitore da će rast generirati ne samo uslugama vožnje, već i ostalim logističkim uslugama, uključujući dostavu hrane. BBC