Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » U ujedinjenju spas nacionalnih aviokompanija

U ujedinjenju spas nacionalnih aviokompanija

capital.bacapital.ba19. Maja 2012. — 09:57Nema komentara3 minute čitanja

VAŠINGTON, Za aviokompanije zemalja bivše Jugoslavije – crnogorski “Montenegro erlajnz”, srpski JAT, hrvatski “Kroacija erlajnz” i slovenačku “Adriju”, koje su u velikim dugovima, jedini spas mogao bi biti integracija, ocjenjuje američki časopis “Ekonomist”.

“Istočnoevropske aviolinije su `bolesne`, gorivo je dragocjeno, tržiste malo, budžeti nedovoljni. Većina aviokompanija u istočnoj Evropi je na gubitku. `Malev`, mađarska aviokompanija, bankrotirala je u februaru. Da bi izbjegle sličnu sudbinu, četiri balkanske aviokompanije razmatraju roman strategiju – da zajedno lete”, piše list.

Ova ideja, iako nije zvanično u agendi najavljenog susreta direktora “Kroacija erlajnza”, “Montenegro erlajnza”, JAT-a i “Adrije” u Crnoj Gori, biće razmotrena iza zatvorenih vrata.

“Ekonomik” navodi da su sve ove kompanije u dugovima i gube novac, ali da međusobno imaju mnoge profitabilne linije i dodaje da bi “usluge raštrkanoj balkanskoj dijaspori mogle da budu unosne”.

Zoran Đurišić, direktor “Montenegro erlajnza”, kaže da je prije raspada Jugoslavije to bilo tržiste od 10 miliona ljudi godišnje, od čega je sedam miliona koristilo prevoz JAT-a ili “Adrije”, dok je danas to 11 miliona ljudi godišnje, ali samo četiri miliona koristi ova četiri avioprevoznika.

“BH erlajnz” ima samo jedan funkcionalan avion, Kosovo – sa ogromnom dijasporom nema domaćeg avioprevoznika, a makedonski MAT ugašen je 2010.

Đurišić tvrdi da ove četiri avikompanije što prije moraju početi da sarađuju kako bi smanjile troškove. On se nada da će u roku od pet do osam godina biti formirana jedna aviokompanija za ovo područje”, uključujući BiH, Makedoniju i Kosovo.

Direktor JAT-a Vladimir Ognjenović kaže da takva integracija nije realna “osim ako ih sve ne kupi neka strana aviokompanija.

“Ekonomist” navodi da sve četiri kompanije imaju problema. JAT-ovi problemi su u vezi sa starom flotom i potrebom skupog održavanja, dok dva nedavna pokušaja da nađe kupca nisu uspjela. “Montenegro erlajnz” i “Kroacija erlajnz” puni su za vrijeme ljetnih odmora, ali se bore da popune sjedišta ostalih mjeseci.

“Adrija” je spašena u septembru zahvaljujući 50 miliona evra koje je dobila od Vlade i sada traži kupca. “Ako to propadne, posljednja šansa jeste da udruži snage sa ostale tri kompanije”, kaže diektor ove firme Klemen Bostjančič.

Portparol “Kroacija erlajnza” navodi da ova kompanija nije zainteresovana za bilo koji vid integracije sa ostala tri avioprevoznika. Ali, hrvatski ministar saobraćaja /Siniša Hajdaš Dončić/ ističe da je integracija sa “Adrijom” moguća ukoliko kompanija ne oživi.

Analitičar Luka Popović smatra da će teret prošlosti osujetiti svaku intergaciju.

“Ali, ako se aviokompanijama učini da nemaju izlaza, moguć je presedan integracije po fazama. `Skandinavski erlajnz` počeo je kao kooperativni poduhvat aviokompanija Norveške, Danske i Švedske 1946, da bi se ujedinile 1951.To bi se moglo dogoditi i na Balkanu” – piše “Ekonomist”.

 

jat top ujedinjenje vazno viokompanije
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU Bratuncu podijeljeno 130.000 sadnica maline
Sljedeći članak Protesti aktivista u Merilendu

Povezani članci

NOVOSTI 04 minute čitanja

Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

TECH 03 minute čitanja

Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.