Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » U ujedinjenju spas nacionalnih aviokompanija

U ujedinjenju spas nacionalnih aviokompanija

capital.bacapital.ba19. Maja 2012. — 09:57Nema komentara3 minute čitanja

VAŠINGTON, Za aviokompanije zemalja bivše Jugoslavije – crnogorski “Montenegro erlajnz”, srpski JAT, hrvatski “Kroacija erlajnz” i slovenačku “Adriju”, koje su u velikim dugovima, jedini spas mogao bi biti integracija, ocjenjuje američki časopis “Ekonomist”.

“Istočnoevropske aviolinije su `bolesne`, gorivo je dragocjeno, tržiste malo, budžeti nedovoljni. Većina aviokompanija u istočnoj Evropi je na gubitku. `Malev`, mađarska aviokompanija, bankrotirala je u februaru. Da bi izbjegle sličnu sudbinu, četiri balkanske aviokompanije razmatraju roman strategiju – da zajedno lete”, piše list.

Ova ideja, iako nije zvanično u agendi najavljenog susreta direktora “Kroacija erlajnza”, “Montenegro erlajnza”, JAT-a i “Adrije” u Crnoj Gori, biće razmotrena iza zatvorenih vrata.

“Ekonomik” navodi da su sve ove kompanije u dugovima i gube novac, ali da međusobno imaju mnoge profitabilne linije i dodaje da bi “usluge raštrkanoj balkanskoj dijaspori mogle da budu unosne”.

Zoran Đurišić, direktor “Montenegro erlajnza”, kaže da je prije raspada Jugoslavije to bilo tržiste od 10 miliona ljudi godišnje, od čega je sedam miliona koristilo prevoz JAT-a ili “Adrije”, dok je danas to 11 miliona ljudi godišnje, ali samo četiri miliona koristi ova četiri avioprevoznika.

“BH erlajnz” ima samo jedan funkcionalan avion, Kosovo – sa ogromnom dijasporom nema domaćeg avioprevoznika, a makedonski MAT ugašen je 2010.

Đurišić tvrdi da ove četiri avikompanije što prije moraju početi da sarađuju kako bi smanjile troškove. On se nada da će u roku od pet do osam godina biti formirana jedna aviokompanija za ovo područje”, uključujući BiH, Makedoniju i Kosovo.

Direktor JAT-a Vladimir Ognjenović kaže da takva integracija nije realna “osim ako ih sve ne kupi neka strana aviokompanija.

“Ekonomist” navodi da sve četiri kompanije imaju problema. JAT-ovi problemi su u vezi sa starom flotom i potrebom skupog održavanja, dok dva nedavna pokušaja da nađe kupca nisu uspjela. “Montenegro erlajnz” i “Kroacija erlajnz” puni su za vrijeme ljetnih odmora, ali se bore da popune sjedišta ostalih mjeseci.

“Adrija” je spašena u septembru zahvaljujući 50 miliona evra koje je dobila od Vlade i sada traži kupca. “Ako to propadne, posljednja šansa jeste da udruži snage sa ostale tri kompanije”, kaže diektor ove firme Klemen Bostjančič.

Portparol “Kroacija erlajnza” navodi da ova kompanija nije zainteresovana za bilo koji vid integracije sa ostala tri avioprevoznika. Ali, hrvatski ministar saobraćaja /Siniša Hajdaš Dončić/ ističe da je integracija sa “Adrijom” moguća ukoliko kompanija ne oživi.

Analitičar Luka Popović smatra da će teret prošlosti osujetiti svaku intergaciju.

“Ali, ako se aviokompanijama učini da nemaju izlaza, moguć je presedan integracije po fazama. `Skandinavski erlajnz` počeo je kao kooperativni poduhvat aviokompanija Norveške, Danske i Švedske 1946, da bi se ujedinile 1951.To bi se moglo dogoditi i na Balkanu” – piše “Ekonomist”.

 

jat top ujedinjenje vazno viokompanije
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU Bratuncu podijeljeno 130.000 sadnica maline
Sljedeći članak Protesti aktivista u Merilendu

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

ATOS BANK posjetila Roditeljsku kuću „Iskra“ i obradovala djecu i majke povodom novogodišnjih praznika

NOVOSTI 02 minute čitanja

Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5572 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.