BEOGRAD, Prodaja novih automobila u Srbiji je u 2014. smanjena za oko 20 odsto u odnosu na isti period prošle godine, koja je bila na istorijskom minimumu, pa se u manjim gradovima i regionalnim centrima zatvaraju dilerske kuće.
U prvih sedam mjeseci u 2014. prodato je svega 12.238 vozila ili za 20 odsto manje, rekao je Tanjugu predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova Miloš Petrović.
Ističući da je prosječna mjesečna prodaja bila manja od 2.000 vozila i da taj prosjek nikada nije bio slabiji otkada asocijacija prati podatke o prodaji, on smatra da je glavni razlog pada prodaje to što su građani zabrinuti za svoj posao.
U prethodnih petnaestak godina u Srbiji je prodato 500.000 vozila ili prosječno oko 34.000 po godini, ali ako uporedimo, na primjer, stabilnu 2008. kada je prodato 60.000 i prošlu sa svega 22.000, vidimo koliko je prodaja smanjena, naveo je on.
Petrović ne očekuje da će ove godine u Srbiji, u najboljem slučaju, biti prodato više od 20.000 novih automobila. Neki uvoznici prijavljivali su i prodaju koju su realizovali u Makedoniji, Crnoj Gori, BiH, pa samim tim ni ovi rezultati nisu realni, napomenuo je on.
Najviše su se prodavali u prvih sedam mjeseci jeftiniji automobili u srednjoj klasi, do desetak hiljada evra, a najveću prodaju je imala Škoda, zatim Fiat, Volkswagen, Ford, a zabilježen je rast prodaje japanskih brendova, zbog, kako kaže, kvaliteta i izdržljivosti tih vozila.
Što se tiče prodaje luksuznih automobila, tu nema velikog rasta niti pada. Ljudi koji imaju novac i dalje voze te automobile i neće sigurno kupiti jeftin auto i dalje ostati vjerni luksuznom brendu, kazao je Petrović.
Prodaja luksuznih automobila je uvijek oko 1.500 vozila godišnje i uglavnom u prosjeku to bude 500 automobila BMW, 500 Audija i 500 Mercedesa, a utrči i po neki Jaguar, Range Rover i drugi skupocjeni četvorotočkaši.
Kada je riječ o razvoju automobilskog biznisa, kako je rekao, poražavajuće je to što su svi manji gradovi ili regionalni centri, na primjer, Zrenjanin, Sombor i Vršac ostali nažalost bez dilerskih centara, zbog slabe posjećenosti i prodaje.
Uvoznici ili zastupnici proizvođača velikih brendova na teritoriji Srbije, koji su prisutni direktno preko “majke firme” i uz podršku ino-principala uspjevaju da opstanu, ali smanjuju troškove i čak ukidaju posebne departmente, naveo je Petrović.
Brine nas to što nova vozila nemaju nikakvu podršku od zakonodavca po pitanju takse i regulacije jeftinijih kamata ili bilo čega, dok je, sa druge strane, povećan uvoz polovnih automobila, kazao je Petrović. Tanjug