BEOGRAD, Prodaja automobila na lizing u prvoj polovini godine je oko 50 odsto niža nego u istom periodu prošle godine, izjavio je predsednik Upravnog odbora Udruženja lizing kompanija Srbije Bojan Baša.
Baša je u izjavi Tanjugu precizirao da je prodaja automobila na lizing u prvih šest mjeseci na nivou prodaje iz istog perioda 2006. godine.
Kako tržište automobila bilježi pad prodaje u 2009., tako i tržište lizinga koje prati finansiranje kupovine automobila, bilježi sličan trend, objasnio je Baša.
U isto vrijeme došlo je do promjene u strukturi finansiranja automobila, tako da se u prvoj polovini ove godine mnogo više nego prošle finansiraju automobili niže i niže srednje klase, precizirao je Baša.
Prema njegovim riječima, 2008. godina je bila najbolja godina u poslovanju lizing industrije od njenih početaka u Srbiji 2003. godine.
Da nije bilo lošijeg posljednjeg kvartala, usljed posljedica svjetske ekonomske krize, lizing industrija u Srbiji bi prošle godine na tržište plasirala gotovo milijardu evra novih plasmana, ocijenio je Baša.
On je ukazao da usljed drastičnog smanjenja tražnje, kao direktne posljedice svjetske finansijske krize, i lizing tržište u Srbiji u toku 2009. godine karakteriše pad poslovne aktivnosti.
“Pad aktivnosti došao je kao direktan rezultat, ne samo pada tražnje, već i slabije kreditne sposobnosti potencijalnih klijenata. Nelikvidnost domaće privrede takođe drastično utiče na smanjenje aktivnosti na polju lizinga”, rekao je Baša.
U poređenju sa istim periodom 2008, možemo reći da je ukupna suma plasmana od početka godine manja za nekih 60 odsto, iako gotovo sve lizing kompanije pokazuju visok stepen likvidnosti, naveo je Baša.