BEOGRAD, Devizni priliv od turizma u ovoj godini ostvario je povećanje od gotovo devet odsto, izjavila je pomoćnica ministra trgovine i turizma Srbije Renata Pindžo.
“Tokom ove godine turizam je ostvario dobre rezultate i tokom tekuće godine prvi put je zabeležen rast domaćeg turističkog prometa, obzirom da je rast stranog turističkog prometa postao tradicija koju ćemo verujem učiniti da se nastavi i naredne i u godinama koje dolaze”, rekla je Pindžo u Turističkoj organizaciji Srbije.
Ona je podsjetila da je riječ o podacima za prvih deset mjeseci ove godine.
Kako je kazala, ove godine uvedene su neke značajne novine, između ostalog izmjene Zakona o turizmu, potom podjela turističkih vaučera. Sve te aktivnosti kako je kazala, dale su i više nego zadovoljavajuće rezultate.
Ostvareno je više od 118.000 noćenja, i podjeljeno preko 14.000 vaučera.
Pindžo je kazala da će se od iduće godine nastaviti sa podjelom vaučera građanima, kao i da su opredjeljena sredstva u iznosu od 640 miliona dinara za realizaciju infrastrukturnih projekata.
Podsjetivši da je resorno ministarstvo raspisalo poziv za ugostitelje koji žele da se prijave za učešće, Pindžo je pozvala predstavnike lokalnih turitsičkih organizacija i profesionalnih i strukovnih udruženja da pozovu ugostitelje da se u što većem broju priključe akciji.
Novina u 2016. će biti i novi projekat podsticaja organizatorima putovanja za dovođenje stranih grupa turista, a ako taj projekat bude dao dobre rezultate, biće nastavljen i ubuduće.
“Nastavljamo sa promocijom turističke ponude naše zemlje i verujemo da će 2016. biti još uspešnija za ovu granu privrede”, rekla je Pindžo.
Ona je podsjetila da će u februaru u Beogradu biti održan Međunariodni sajam turizma.
Vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je da je cilj da se omogući da turistička industrija u godinama koje dolaze odoli svakom izazovu.
Takođe je kazala da će se iduće godine nastaviti sa promovisanjem Srbije kao turističke destinacije.
Ona je kazala da je planirano još projekata i kampanja i da su sve dosadašnje dale dobre rezultate.
“Animiraćemo i dalje turiste da biraju Srbiju kao destinaciju za odmor”, rekla je Labović.
Kampanja “Moja Srbija” biće nastavljena i u 2016. i kako je kazala, biće pojačana dodatnim temama naročito onima koje se tiču rijeka i jezera, a biće obilježeno i 160 godina od rođenja naučnika Nikole Tesle. Tanjug