MADRID, Turisti u Španiji neprijatno su iznenađeni ovog ljeta novom aerodromskom taksom, koju je uvela španska vlada, pokušavajući da podmiri sve račune.
Neke avio kompanije uvele su putnicima novu taksu za odlazak, čak i iako su rezervisali letove mjesecima unaprijed.
Neki putnici dobili su mejlove u kojima im se kaže da plate dodatni trošak od sedam evra po osobi ili da otkažu let.
I druge avio kompanije odlučuju da li da preuzmu te troškove, navodi Bi-Bi-Si.
Španska nacionalna avio kompanija “Rjaneir” saopštila je da državni budžet za 2012. godinu, koji je usvojen u junu, obavezuje avio kompanije da plaćaju povećane takse.
Španija primjenjuje drastične mjere u pokušaju da smanji budžetski deficit na 5,3 odsto sa 8,5 odsto 2011.
Španiji je obećan fond pomoći od oko 100 milijardi evra za njene banke, ali ona želi da izbjegne punu državnu pomoć.
Evropska asocijacija putničkih agenata /ECTAA/ saopštila je da iznos povećanog nameta zavisi od aerodroma do aerodroma.
Prosječno povećanje takse bilo je 18,9 odsto, ali na nekim većim aerodroma taj broj biće udvostručen.
Na primjer, na aerodromu Barahas u Madridu taksa će biti povećana sa 6,96 evra na 14,44, a na aerodromu El prat u Barseloni povećaće se sa 6,12 na 13,44 evra.
“Rjaneir” saopštio je da će troškove prebaciti na putnike, čak i na one koji su već u cjelosti platili troškove leta, jer se taksa odnosi povratno na putnike koji su rezervisali letove prije 2. jula 2012. i putuju od 1. jula.
U rezervacijama načinjenim na dan ili nakon 2. jula povećana taksa biće ukalkulisana u cijenu.
Španska lo koust avio kompanija Vueling, takođe, prebacila je troškove na putnike. Ona je poslala obaviještenje putnicima i dala im sedam dana da otkažu let ili će im dodatni trošak biti skinut sa kartice kojom su platili kartu.
“Britiš ervejz” i “Iberija” rekle su Bi-Bi-Siju da još nisu odlučili da li troškove prebaciti na putnike, ili će ga preuzeti na sebe.
ECTAA je saopštila da je “užasnuta” povećanjem koje je uvedeno “bez odgovarajuće konsultacije korisnika usluga aerodroma niti je to urađeno u odgovarajuće vrijeme”.
Putničke agencije, navodi se u saopštenju, suočavaju se sa tehničkom i finansijskom noćnom morom da pokriju dodatne troškove”.