VAŠINGTON – Ova praznična sezona u SAD napraviće oštru razliku između onih koji osjećaju posljedice dugotrajne inflacije i onih koji to ne osjećaju, pri čemu ova druga grupa planira da potroši mnogo na poklone, predviđaju ekonomisti.
Uobičajena tema koja proizlazi iz ovogodišnjih predviđanja o trošenju za praznike su nedavni predsjednički izbori u SAD, pa i matrica trošenja, odnosno ponašanja potrošača – inflacija utiče na to koliko su Amerikanci spremni da potroše, prenosi UPI.
Sve u svemu, skoro svaki ekonomista predviđa da će potrošnja za predstojeće praznike biti veća u odnosu na prošlogodišnji nivo, rast od 2,5 odsto do osam odsto. Ove brojke su dovele maloprodaje u generalno praznično raspoloženje, jer se nastavlja dugoročni trend veće potrošnje za praznike svake sljedeće godine.
Prognoze dolaze usred solidnog ekonomskog rasta do sada. Realni bruto domaći proizvod SAD ili BDP, porastao je po godišnjoj stopi od 2,8 odsto u trećem kvartalu, nakon rasta od tri odsto u prethodna tri mjeseca. Pad BDP-a se uglavnom pripisuje povećanju potrošnje.
Nacionalna maloprodajna federacija predviđa da će praznična potrošnja porasti između 2,5 i 3,5 odsto u odnosu na prošlu godinu, što iznosi između 979,5 milijardi dolara i 989 milijardi dolara ukupne potrošnje tokom novembra i decembra.