PODGORICA – Podgoricu je u prva dva mjeseca ove godine posjetilo 16,65 hiljada turista, 50,11 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu.
Iz podgoričke Turističke organizacije (TO) su saopštili da je prema podacima Monstata u prva dva mjeseca ostvareno 28,2 hiljade noćenja, 27,5 odsto više u odnosu na uporedni period.
“Raduje nas što se i u ovoj godini nastavlja trend rasta broja dolazaka i noćenja turista u odnosu na rekordnu prošlu, a posebno to što kontinuirano raste i trend zadržavanja turista u Podgorici”, kazali su agenciji Mina biznis predstavnici TO Podgorica.
Oni su naveli da je veliki broj faktora uticao na takve rezultate.
“Prije svega to su pojačane promotivne aktivnosti u regionu i na značajnijim emitivnim tržištima, otvaranje novih smještajnih kapaciteta i visokokvalitetnih i brendiranih ugostiteljskih objekata, sve više sadržaja u gradu, kao i veliki broj manifestacija i događaja lokalnog, regionalnog i međunarodnog karaktera”, rekli su iz TO.
Podgorica je, kako su saopštili, grad koji nema izraženu sezonalnost i jednako je posjećen tokom čitave godine.
“Dominantni su biznis turisti, pa se grad sve više profiliše kao MICE destinacija”, kazali su iz TO i dodali da se Podgorica i njen turizam u velikoj mjeri razlikuju od sjevera i juga zemlje.
Iz TO su dodali da rade na izgradnji potpuno drugačijeg imidža.
“Osim velikih potencijala za razvoj biznis turizma, radimo na tome da Podgorica postane još atraktivnija turistička destinacija. U posljednje vrijeme veliku pažnju posvećujemo očuvanju i isticanju kulturnog nasljeđa, dodatnoj turističkoj valorizaciji prirodnih resursa, promociji potencijala za razvoj vinskog turizma i formi aktivnog odmora”, rekli su predstavnici TO.
Oni su saopštili da sve gradske službe aktivno rade kako bi Glavni grad spremno dočekao predstojeću ljetnju turističku sezonu.
“Već četvrtu godinu uzastopno, u Podgorici će biti otvoreni info punktovi, na najfrekventnijim lokacijama u gradu, kako bi turistima bile dostupne sve neophodne servisne i informacije o turističkim lokalitetima ne samo u gradu, već i u čitavoj Crnoj Gori”, dodali su predstavnici TO.
U prethodnom periodu je, kako su podsjetili, uspješno realizovana obuka turističkih vodiča specijalizovanih za teritoriju Glavnog grada.
“U narednom periodu slijedi niz već tradicionalnih manifestacija poput dana patišpanja i krapa, koje već poprimaju regionalni karakter”, rekli su iz TO.
Nastaviće se, kako su najavili, i projekat uvezivanja sa glavnim gradovima regiona, koji je počeo 2016. godine, u cilju razmjene iskustava, uzajamnog predstavljanja turističke ponude i kreiranja zajedničkog turističkog proizvoda.
U toku je i realizacija RiTour projekta prekogranične saranje, koji obuhvata pet radnih paketa. SEEbiz