ZAGREB, Tokom juna u Hrvatskoj je prodan 3.691 novi automobil, što je za 1,1 odsto ili 40 automobila više nego u maju, ali i za 10,4 odsto, odnosno 430 automobila, manje nego u prošlogodišnjem junu, pokazuju podaci agencije Promocija plus.
U prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj je, po tim podacima koji se oslanjaju na evidenciju Ministarstva unutrašnjih poslova o registracijama novih automobila, prodano 19.448 automobila. To je za 30,4 odsto, odnosno 5.914 vozila manje nego u istom lanjskom periodu.
Volkswagen je u junu zauzeo vodeću poziciju po poretku prodaje po markama sa 512 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 13,87 odsto, a s tržišnim udjelom od 9,65 odsto i sa 356 prodana automobila slijedi Opel. Na trećem je mjestu Peugeot sa 310 prodanih vozila i udjelom od 8,4 odsto. Među popularnijim markama još su Chevrolet, Škoda, Renault, Hyundai i Citroen.
U prvih šest mjeseci Opel je najprodavanija marka u Hrvatskoj sa 2.391 automobila i 12,29 postotnim tržišnim udjelom, a među prvih pet još su Volkswagen (2.354 prodana automobila), Chevrolet (1.633), Renault (1.535) i Peugeot (1.478). Među modelima, najbolje se u prvih šest mjeseci prodavala Opel Astra (1.114), a slijede Volkswagen Polo (1.036), Opel Corsa (722), Volkswagen Golf (672) i Renault Megane (560 prodanih primjeraka). Hina