ZAGREB, Februar u odnosu na januar predstavlja mjesec kozmetičkih korekcija cijena i taktičkih pojeftinjenja u Hrvatskoj, a u poređenju sa februarom prošle godine lista trendova poskupljenja je gotovo dvostruko duža od liste trendova pojeftinjenja.
Poskupljenja se i dalje uglavnom odnose na osnovne životne namirnice, kao što su brašno, šećer, mlijeko, mliječni proizvodi, ulje, sirće, margarin, te proizvode za bebe i djecu, poput pelena, dječije hrane i kozmetike. Poskupjeli su artikli kafe, piva i kozmetike.
“Iz liste trendova pojeftinjenja možemo izdvojiti neke proizvode kao npr. bijeli i crni luk, mrkva, neke mesne prerađevine, poneki mliječni proizvodi, te instant napici i supe”, piše portal ”Supermarketi.info”.
U novom barometru cijena, kojeg svakog mjeseca izrađuje ovaj portal, postavlja se pitanje da li će smanjenje poreza na ulje i šećer dovesti do pojeftinjenja tih artikala. Na izostanak smanjenja cijena može uticati rast stope PDV-a. Svako povećanje cijena više od dva odsto nema opravdanja u podizanju stope PDV-a. Srna