PARIZ, Zbog osiromašenja evropskih potrošača, proizvođači sve češće lansiraju jeftinije robne marke nazvane “popularno pozicionirani proizvodi” (PPP).
Nova žrtva krize je potrošnja domaćinstava koja je u Francuskoj opala za 0,2 odsto u oktobru, prema podacima INSEE, francuskog zavoda za statistiku, a smanjeni su čak i izdaci za hranu i kozmetiku koji su najduže odoljevali padu.
Osiromašenje potrošača, u Evropi, nije, međutim, iznenadilo velike brendove, piše francuski Pari mač. Već od 2009. poznate svjetske kompanije izlaze na tržiste sa novim robnim markama, manje skupim od tradicionalnih.
Neke su u početku bile namjenjene samo zemljama u razvoju, prije nego što su komercijalizovane u Evropi, objašnjava Iv Maren iz konsultantske kuće “Kurt Salmon”.
Ovi “popularno pozicionirani proizvodi”, prema marketinškoj terminologiji, omogućavaju proizvođačima da ne degradiraju cijenu i kvalitet glavnih marki, ističe Maren.
Tako je u 2009. na ultra konkurentnom tržištu pelena za bebe, kompanija P&G, svjetska marka broj jedan u ovoj branši, zajedno sa Pampersom, lansirala 20 odsto jeftiniju marku Pampers simpli draj.
Uspješan primjer prilagođavanja tendencijama na tržištu je i kompanija Nestle sa svojim jeftinim proizvodom za masovnu potrošnju – Neskafa “3 u 1”.
Giganti iz agrobiznisa pokušavaju da se suprotstave posljedicama opadanja kupovne moći i brojnim akcijama za potrošace, kaže Maren, dodajući da se, prema navodima predstavnika grupe Karfur (Carrefour), francuskog lanca hipermarketa, neki proizvodi, kao što su pelene i deterdženti, ponekad prodaju po proizvodjačkim cijenama. Tanjug