BEOGRAD, U Beogradu je otvoren 42. Međunarodni sajam turizma i pratećih manifestacija koji je okupio 700 izlagača iz više od 40 zemalja, a svoje turističke potencijale predstaviće i Republika Srpska.
Na ovogodišnjem Sajmu turizma, čiji je slogan “Put pod noge”, počasna zemlja partner je Egipat, a prvi put učestvuju Šri Lanka, Kenija i Slovačka.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić je, otvarajući Sajam, rekao da je 2019. bila godina oborenih rekorda, dok se za 2020. već sada može reći da će biti godina reformi i novih investicija u turizam Srbije, te da se nada novom “turističkom bumu”.
Ljajić je naveo da je plan, ako kriza u vezi sa virusom korona bude sanirana u naredne dvije sedmice, da se registruje oko četiri miliona domaćih i stranih gostiju i ostvari 1,5 milijardi evra deviznog priliva, ali, ako kriza potraje, ti planovi će morati biti revidirani.
“Nadamo se i opštoj stabilnosti u reginu i šire, što je preduslov za razvoj turizma. Verujemo da neće biti nekih iznenađenja i da ćemo čuvati stabilnost i kod nas i u regionu”, istakao je Ljajić.
On je podsjetio da je od 1. januara počela primjena dva pravilnika o turizmu čija je suština urediti rad turističih agencija i dodatno zaštiti putnike i spriječiti prevare jer 1,3 miliona srpskih državljana tokom godine putuje posredstvom agencija.
Ljajić je istakao i značaj centralnog informacionog sistema “e-turista”, koji će biti uveden od aprila, ocjenjujući da će to značiti veći kvalitet usluga za turiste, kao i olakšano poslovanje za ugostitelje, dok će država u svakom trenutku znati podatke o strukturi i broj gostiju, što je revolucionarno rješenje u Srbiji.
„Ovo će biti i godina investicija. Imamo 45 turističkih projekata, za koje je predviđeno ulaganje 200 miliona evra. Ove godine počinje realizacija prvih projekata, a među najznačajnijim je gondola na Kopaoniku“, rekao je Ljajić.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da prijestonica i Srbija nisu ni svjesne bogatstva u kulturi i baštini koje imaju, a jedno od njih je i vinčanska kultura stara 4.000 godina.
Radojičić je rekao da se u Beogradu bilježi stalno povećanje broja turista, te da je prvi put evidentirano više od milion stranih gostiju, ali da je potrebno povećati broj hotela, kojih ima 112.
Prisutne je pozdravila i zamjenik egipatskog ministra zadužena za turizam i antikvitete Gada Šalabi, koja je naglasila jake prijateljske veze između Srbije i Egipta, te pozvala srpske državljane da posjete njenu zemlju – zemlju sunca.
Oko 700 izlagača predstaviće ponudu u okviru Sajma turizma, a još 200 u okviru pratećih sadržaja, budući da se paraleno održavaju još tri sajamske manifestacije – Sajam vina, Sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo i Sajam suvenira.
Turistička organizacija Republike Srpske, zajedno sa Predstavništvom Republike Srpskeu Beogradu, planirala je da u okviru prezentacije poseban akcenat bude stavljen na promociju ljetne turističke sezone u Srpskoj.
U prvom redu je Olimpijski centar `Јahorina` i ponuda u ljetnim mjesecima, a zatim rafting na rijekama Tara i Vrbas, pješačenje kroz nacionalne parkove Sutjeska i Kozara, kao i banje Republike Srpske i seoski turizam.
Biće predstavljena i etno-sela, flajfišing u Republici Srpskoj sa osvrtom na top-destinacije i najpoznatije rijeke za mušičarenje /Јanj, Pliva, Ribnik i Sana/, koje su po kvalitetu uvrštene na svjetsku mapu mušičara, kao i sitibrejk ponuda gradova Banjaluka i Trebinje.
Ponude i mogućnosti predstaviće turističke organizacije iz više opština Srpske.
Tokom četiri dana, očekuje se da će Sajam turizma u Beogradu posjetiti oko 70.000 ljudi.
Radno vrijeme sajma je od 10.00 do 19.00 časova, a na dan zatvaranja, u nedjelju, 23.februara, od 10.00 do 18.00 časova.
Cijena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posjete 300 dinara, dok porodična ulaznica /za roditelje sa djecom starosti do 16 godina/ košta 800 dinara. Srna