NJUJORK, Na prvi pogled moglo bi da vam se učini da poznate ličnosti na društvenim mrežama objavljuju šta god im padne na pamet.
Međutim, mnogi od njih tvitovanje shvataju kao biznis koji donosi ne sasvim zanemarljivu zaradu.
Britanski list Dejli Mejl objavio je zanimljivu priču o naizgled običnim tvitovima koji u stvarnosti nisu ništa drugo nego reklame vrijedne i stotine hiljada dolara na godišnjem nivou.
Naime, zvjezde sapunice “Coronation Street” nedavno su pozvane na događaj u organizaciji lažne kompanije “Puttanta Aziendale”. Nakon što su im na pomenutom događaju podijeljeni brojni pokloni, slavni su brzo pohitali na Twitter i napisali pohvalne komentare o lažnoj kompaniji.
Iako mnogi od njih tvrde da su prevarom navedeni na pisanje ovih poruka, eksperiment je privukao pažnju medija na slavne i njihove objave koje su uglavnom najobičnija reklama za koju uzimaju novac.
Jedan tvit – 7000 funti
Primjera radi, Kim Kardašijan ima preko 18 miliona pratilaca na Twitteru, a za jedan tvit od 140 znakova ponekad zna da primi i do 7.000 funti.
U Velikoj Britaniji, Vejn Runi objavljuje unaprijed pripremljene reklame za kompanije “Nike”.
Međutim, pojedini nisu toliko očigledni u svojim objavama. Na primjer televizijski prezenteri često izuzetno pohvalno govore o raznoraznim dizajnerima, a sportske zvijezde se na Twitteru hvale automobilima. Moglo bi vam se učiniti da je riječ o pukom hvalisanju, ali u stvarnosti, riječ je o plaćenim oglasima.
Niko nije iznenađen, ali cifre su zanimljive
Naravno, ovo nikog ne bi trebalo posebno da iznenadi, ali kritičari tvrde da je Twitter postao najobičniji biznis i da su nekada iskrene objave poznatih postale ništa drugo nego još jedan način da sponzori pošalju svoje poruke potencijalnim mušterijama.
Zvijezde godišnje zarade i nekoliko stotina hiljada dolara (nešto u novcu, a dio u darovima). Dovoljno je samo javno iznijeti “vlastita” razmišljanja milionima obožavaoca.
Elizabet Harli često je prepuna hvale za kompaniju “Estee Lauder”, Viktorija Bekam ne prestaje tvitovati o cipelama sa potpisom “Manolo Blahnik” i “Prada”, a Džastin Biber sve vrijeme pominje svog sponzora, kompaniju “Adidas”, prenose agencije.