ZAGREB, Projekat koji će pomoći u povezivanju Rijeke i Budimpešte željeznicom trenutno je najveći infrastrukturni projekat u Hrvatskoj.
Ukupna vrijednost projekta s PDV-om iznosi preko tri milijarde kuna (400 miliona evra).
U Banskim dvorima u Zagrebu predstavnici turske firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. i hrvatske kompanije HŽ infrastruktura potpisali su ugovor o rekonstrukciji postojeće i izgradnji nove dionice željezničke pruge na Mediteranskom koridoru vrijedan 2,418 milijarde kuna (324 miliona evra), uz prisustvo hrvatskog premijera i ministra saobraćaja, javlja Agencija Anadolija.
Predsjednik Vlade Hrvatske Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Banskim dvorima učestovali su na potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o Ivan Kršić i predstavnik Uprave kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S Muhamet Cengiz uz pisustvo veleposlanika Republike Turske u Hrvatskoj Mustafe Babura Hizlana.
Hrvatski premijer Andrej Plenković je kazao kako je riječ o važnom strateškom projektu za Hrvatsku i ocijenio kako je rok izgradnje 42 kilometra u 42 mjeseca, kilometar mjesečno, ambiciozan.
Naglasio je kako su projekti obnove i izgradnje cijelog hrvatskog djela Mediteranskog koridora s 1,8 milijardu evra u potpunosti bespovratno finansirani iz EU fondova.
“Pred nama je decenija modernizacije željezničke infrastrukture, sektora koji je do sada bio zanemarivan”, rekao je premijer Plenković.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je istakao kako je projekat, koji pomaže u povezivanju Rijeke i Budimpeše, trenutno najveći infrastrukturni projekat u Hrvatskoj, čija ukupna vrednost s PDV-om iznosi preko tri milijarde kuna (400 miliona evra).
“Važno je da se ovaj projekat realizira upravo na mediteranskom koridoru koji povezuje Rijeku i Budimpeštu”, rekao je Butković.
Dodao je kako će modernizacija ovog koridora znatno doprinijeti razvoju Luke Rijeka i Koprivničko-križevačke županije, a time i cjelokupnoj ekonomiji zemlje.
HŽ infrastruktura trenutno sprovodi projekte vrijedne preko 1,5 milijardi evra u cijeloj Hrvatskoj, naglasio je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić je istakao kako će Republika Hrvatska i hrvatski građani na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom dobiti povećanje brzine, kapaciteta i sigurnosti prometa.
Dogovoreni projekaat je finansiran evropskim sredstvima, a njegova ukupna vrijednost iznosi 2,418 milijarde kuna (324 miliona evra).
Početak radova planiran je za april 2020, a očekivano trajanje radova je 42 meseca, tako da je završetak radova ugovoren za oktobar 2023. godine.
Projektom će se realizovati 42 kilometra moderne dvokolosječne pruge, biće rekonstruisano sedam kolodvora i stajališta, sedam mostova, 2 vijadukta, 21 podvožnjak i nadvožnjak, izgradiće se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizovati šest željezničko-drumskih prelaza, a 11 prelaza će se denivelirati.
Na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora izvode se radovi i na ostalim dionicama kako bi se hrvatska Luka Rijeka kvalitetnije željeznicom povezala s evropskim kontinentom.
Ponuda turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. odabrana je kao najbolja nakon procesa javne nabave. N.N./Nezavisne