SARAJEVO – Pandemija je negativno uticala na tržište ljepote i lične njege širom Europe, pri čemu je u istočnoj i zapadnoj Europi došlo do pada u 2020. za 8% odnosno 3% respektivno, dok je u Bosni i Hercegovini pad iznosio 4,8 posto, pokazuje istraživanje Euromonitor Internationala ustupljeno portalu Indikator.ba.
Očekuje se da će se 2021. europsko tržište ljepote oporaviti po stopi od 7% u sadašnjoj vrijednosti, pri čemu će najveća tržišta poput Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Italije i Rusije potaknuti oporavak.
Bosanskohercovačko tržište ljepote i osobne njege je, prema Euromonitoru, prošle godine imalo ukupno vrijednost od 195 miliona evra, nakon što je u 2019. godini iznosilo 204,9 miliona KM.
Pad od 4,8 posto došao je nakon što je u 2019. godini zabilježen rast od 3,9 posto.
Izdaci po domaćinstvu za ljepotu i osobnu njegu iznosili su u BiH u 2020. godini 169,1 euro i veći su nego primjerice u Sjevernoj Makedoniji gdje su bili 137,6 euro, ali manji nego u Hrvatskoj – 277,2 eura.
Kozmetika, mirisi i njega od sunca su kategorije na koje su izolacije doma, smanjene društvene prilike i zatvaranja nebitnih objekata maloprodaje ostavili najnegativniji uticaj.
Iako se sve evropske zemlje vraćaju pozitivnom rastu od 2021., pad u kozmetici i parfemima bio je toliko dubok da se oporavak vrijednosti i volumena ne očekuje prije 2025. Ipak, relativno manja, ali dinamičnija istočnoeuropska tržišta očekuje brži oporavak u tim kategorijama, podstaknut intenzivnijom kulturom šminkanja i sve većom bazom mlađih potrošača, navodi Euromonitor.
Kupka i tuširanje, oralna njega i njega kože jedna su od najizdržljivijih kategorija koje su podržale evropsku ljepotu i osobnu njegu u 2020. godini te će potaknuti njezin oporavak u sljedećih pet godina.
Kupke i tuširanje, nakon što će imati koristi od neviđenog rasta sredstava za dezinfekciju ruku i tekućeg sapuna, vratiće se umjerenom rastu u sljedećih pet godina.
Međutim, predviđa se da će oralna njega i njega kože postati najuspješnija kategorija u petogodišnjoj perspektivi, potkrijepljena trendovima premijerizacije u oralnoj njezi i pojačanim prioritetima na području zdravlja i dobrobiti.
Konkurentno okruženje razlikuje se u cijeloj Europi. Zapadnoeuropska tržišta ljepote i osobne njege i dalje bilježe rast fragmentacije, a velike tvrtke poput LOréal Groupe, Procter & Gamble Co, Unilever Grupe 2020. suočene su s erozijom udjela od strane manjih igrača.
Isti globalni lideri pokazali su se stabilnijima u istočnoj Europi, stekavši udio u 2020. od osjetljivijih manjih marki povezanih s pandemijom.
Prodor e-trgovine u ljepoti i ličnoj njezi u Europi prvi je put dostigao dvocifreni udio od 11% u 2020., a prouivodi za njegu, kožu i mirisi su među najpopularnijim kategorijama kupljenim na internetu.
Za usporedbu, samo je 5% proizvoda za ljepotu i osobnu njegu kupljeno online u Europi 2015. godine.
Kompanije koje su pripremile teren za višekanalnu prisutnost prije 2020. godine iskoristile su pandemiju ubrzavajući prelazak na e-trgovinu i dalje će imati koristi od toga u “novoj normalnosti”, ocjenjuje Euromonitor International. Indikator