Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

    24. Juna 2025. — 13:57

    „Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

    24. Juna 2025. — 13:42

    Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

    24. Juna 2025. — 10:57

    Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

    23. Juna 2025. — 15:37
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Prosječna neto plata u Srpskoj 1.549 maraka

    23. Juna 2025. — 13:51

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Cijene tankerskog prevoza nafte rastu zbog sukoba na Bliskom istoku 

    24. Juna 2025. — 16:36

    Koliko zarađuje prosječna porodica u Evropi

    24. Juna 2025. — 14:41

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    Starbucks razmatra prodaju udjela u Kini

    24. Juna 2025. — 09:51
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

adminadmin7. Juna 2025. — 14:02Nema komentara3 minute čitanja
automobil, prodaja auta
FOTO: Pixabay
SARAJEVO – Tržište automobila u Bosni i Hercegovini suočava se s dvostrukim izazovom – rastom cijena i povećanom potražnjom.
Dok cijene vozila, posebno polovnih, i dalje rastu, kupci se sve češće odlučuju za ono što je odmah dostupno, izbjegavajući višemjesečna čekanja na isporuku novih modela.
Smajo Borović iz Sarajeva jedan je od onih koji su se odlučili za kupovinu novog automobila. Međutim, kao i mnogi drugi, nije mogao odmah preuzeti vozilo. Zbog dužeg roka isporuke, trenutno koristi zamjenski automobil.
“Mislim da se to najviše dešava zato što smo mi generalno malo tržište i autosaloni nemaju hrabrosti da kvotu koju imaju na početku godine povećaju. Svako novo auto koje nije predviđeno dolazi sa nekog drugog tržišta i za neko drugo tržište, i nije namijenjeno nama. Onda se tu stvaraju čekanja”, izjavio je Borović za BHRT.
Zbog tih čekanja sve veći broj kupaca okreće se vozilima koja su dostupna odmah. Iako je Borović ranije preferirao nova vozila, sada mijenja mišljenje: „Sljedeći put tražit ću auto koje već postoji u salonu i koje imaju na stanju.”
U sektoru polovnih automobila prodaja varira, ali cijene ostaju stabilno visoke. Emir Soko, suvlasnik jednog od salona, ističe da iako mjesečna prodaja oscilira – ponekad su to samo 2-3 automobila, a ponekad i više od 10 – trend rasta cijena je jasan.
“Rekordna godina po prodaji polovnih automobila u BiH bila je 2024. Od oko 100.000 prodatih vozila, čak 88.000 su polovna. S obzirom na to, ne očekujemo značajno sniženje cijena. Naprotiv, svaki put kada naručimo nova vozila, cijene rastu”, kaže Soko.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, tokom 2024. godine uvezeno je ukupno 81.500 vozila, od čega je samo 8.233 bilo novih, a čak 73.267 polovnih. Ukupna vrijednost uvezenih vozila iznosila je 1,2 milijarde KM.
Trend rasta cijena polovnih vozila započeo je još 2020. godine, u prvoj godini pandemije. Tada je globalna nestašica poluprovodnika i drugih ključnih komponenti zaustavila ili usporila proizvodnju novih automobila. Kupci su se tada, a i danas, okrenuli tržištu polovnih vozila.
Sada se dodatna neizvjesnost uvodi kroz nove tehničke propise Evropske unije, koji bi mogli značajno uticati i na BiH. Posebno su na udaru stariji dizelaši bez DPF filtra, koji će biti postepeno uklanjani s evropskih saobraćajnica.
“Takvi propisi mogli bi dovesti do zasićenja tržišta, a time možda i do pada cijena. Nama kao dilerima bi to odgovaralo jer bismo mogli nuditi povoljnije cijene krajnjim kupcima, ali trenutno stanje i prognoze nisu ohrabrujuće“, zaključuje Soko.
Tržište automobila u BiH je pod pritiskom više faktora: ograničene kvote novih vozila, visoke cijene polovnih, strožijih evropskih propisa, i promjenjivih tokova ponude i potražnje. Iako potrošači pokazuju sve veći interes, jasno je da je vozilo – bilo novo ili polovno – sve skuplji luksuz. Kako će se tržište ponašati u drugoj polovini godine ostaje da se vidi, ali za sada je jasno: cijene rastu, a strpljenje kupaca se testira.
automobili Emir Soko smajo borović Uvoz u BiH
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPrekid interneta u Sjevernoj Koreji trajao nekoliko sati
Sljedeći članak Cijena srebra na najvišem nivou

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Nema otpuštanja zbog neradne nedjelje?

NOVOSTI 11 minuta čitanja

Od sutra primjena odluke o neradnoj nedjelji za trgovine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

24. Juna 2025. — 13:5722 minute čitanja

Burna rasprava je vođena po ovom pitanju.

„Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

24. Juna 2025. — 13:42

Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

24. Juna 2025. — 10:57

Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

23. Juna 2025. — 15:37

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti