BRISEL – Tržišnog regulatora Evropske unije brine spajanje Fijat Krajslera i Pežo Sitroena, jer će udruženi imati veliki udio na tržištu kamioneta, i možda će tražiti izvesne ustupke kako bi ovaj “brak”, vrijedan 50 milijardi dolara, bio odobren, rekli su za Rojters izvori upućeni u dešavanja.
Dvije kompanije, koje bi spajanjem postale četvrti najveći svjetski proizvođač automobila, obavještene su o zabrinutosti Evropske komisije prošle nedjelje.
Ako Fijat i PSA ne uspiju da otklone sumnje Evropske komisije u naredna dva dana i odbiju da ponude koncesije do srijede, kada im ističe krajnji rok da to učine, njihov sporazum će se naći pred četveromjesečnom istragom.
Nadležni iz Komisije za konkurenciju u EU, koja je odredila 17.jun kao rok za preliminarno razmatranje ovog predmeta, odbili su komentar.
Izdvajanje dijela poslovanja koji se preklapaju kod preduzeća, što je uobičajen zahtev regulatora kako bi se obezbjedila veća konkurencija, može da predstavlja problem tehničke prirode za ova dva proizvođača automobila, navodi Rojters.
Fijat i PSA žele da udruže snage kako bi neutralisali negativne efekte usporavanja tražnje i lakše podnijeli troškove proizvodnje ekološki čistijih vozila da bi ispunili zahtjeve pooštrenih propisa o emisiji gasova.
S njihovim spajanjem, pod istim krovom bi se našle marke automobila italijanskog proizvođača, kao što su “Fijat”, “Džip”, “Dodž”, “Ram”, “Maserati”, brendovi francuske kompanije – “Pežo”, “Opel” i “DS”.
Tanjug