LONDON, Prodaja “smartfounova”, kombinacija mobilnog telefona i džepnog računara, ostvarila je u trećem tromjesečju ove godine na svjetskom tržištu rast od 28 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na 39,9 miliona komada, pokazali su rezultati istraživanja analitičke kompanije “Kanaliz” (Canalys) sa sjedištem u Velikoj Britaniji.
Prema tim podacima, u trećem tromjesečju na tržište “smartfounova” nije uticala svjetska privredna kriza, objavljeno je na vebn (web) sajtu www.zdnet.fr.
Američki proizvođač “Epl” (Apple) je uspio da potisne s drugog mjesta kanadski RIM (Researć in Motion), proizvođača čuvenog telefona “BlekBeri”, zahvaljujući uspjehu svog multimedijskog mobilnog telefona urađenog u tehnologiji treće generacije (3G) – “ajFouna 3G”.
“Epl” sada ima učešće od 17,3 odsto na tržištu “smartfounova” s ukupno prodatih 6,9 miliona komada u svijetu.
Finska “Nokija” (Nokia) je i dalje lider na tom tržištu, s udijelom od 38,9 odsto, ali je on za godinu dana opao za 12,5 odsto.
Taj pad “Nokije”, čiji operativni sistem za mobilne telefone “Simbijan” takođe zauzima lidersku poziciju, “Kanaliz” djelimično objašnjava tranzicijom kroz koju prolazi finska kompanija, koja je lansirala na tržište nove modele telefona kao što su N96 koji bi trebalo da imaju isti uspjeh kao i modeli N95 i E65.
RIM, potisnut na treće mjesto, je ipak imao odlično treće tromjesečje, tokom koga je prodaja “BlekBerija” povećana za 83 odsto, na šest miliona komada.
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba