Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Odlučeno: Računi za struju građanima veći za 10, a privredi za 6 odsto

    22. Decembra 2025. — 11:25

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Trolejbuse vrijedne 155.000, GRAS kupio za milion i 400 hiljada KM

Trolejbuse vrijedne 155.000, GRAS kupio za milion i 400 hiljada KM

Dragana EremijaDragana Eremija29. Januara 2020. — 07:02Nema komentara6 minuta čitanja
GRAS
FOTO: GRAS/Facebook

SARAJEVO,  Skoro milion i 400 hiljada maraka bez PDV-a platio je GRAS 14 polovnih trolejbusa, što je oko 100.000 maraka po komadu. Stvarna vrijednost nabavljenih trolejbusa je oko 11.000 maraka po komadu. Iako je v.d. direktor Ismet Kapo upozoravao da je “ponuđena cijena enormno visoka”, Upravni i Nadzorni odbor glasali “za” potpisivanje ugovora. Ismet Kapo ubrzo smijenjen s funkcije.

Skoro milion i 400 hiljada maraka bez PDV-a platio je “Gradski saobraćaj” d.o.o. Sarajevo (GRAS) 14 rabljenih trolejbusa. Za njihovu nabavku raspisana su ukupno dva tendera.

Prvo je krajem 2018. godine potpisan ugovor vrijedan 699.230 maraka bez PDV-a kada je GRAS dobio sedam polovnih trolejbusa. U prvim danima 2020. godine potpisan je i drugi ugovor, vrijedan 699.300 maraka bez PDV-a. GRAS tako dobija još sedam rabljenih trolejbusa, što je ukupno 14.

Oba puta ugovor je potpisan s firmom “GN Company” vlasnika Nermina Karasuljića i oba puta GRAS-u su dostavljeni trolejbusi koji su uvezeni iz glavnog grada Švicarske.

Žurnal je krajem novembra 2019. godine pisao o tome kako su trolejbusi uvezeni i prije same objave drugog tendera. Potpisivanje ugovora tada je na čekanje stavila upravljačka struktura na čelu s doskorašnjim v.d. direktorom GRAS-a Ismetom Kapom, koji je na tu funkciju imenovan nakon raspisivanja tendera.

“Naše je mišljenje da je ponuđena cijena enormno veća od realne cijene na tržištu. U ovom slučaju, gdje je kupac naše preduzeće, postoji osnovana sumnja da kupac nije zastupao vlastiti interes”, naveo je tada Kapo u pismenom odgovoru Žurnalu.

(PRE)PLAĆENI TROLEJBUSI

A da je Kapo bio u pravu potvrđuje i primjerak carinske isprave za jedan od uvezenih trolejbusa. Trolejbus je uvezen preko GP Gradiška, gdje je i plaćen PDV u iznosu od 1.918 maraka. Vrijednost trolejbusa je 6.000 švicarskih franaka, što je nešto više od 11.000 maraka.

Carinska isprava potvrda je neslužbenih informacija do kojih je došao Žurnal, a prema kojima je firma “GN Company” u maju, junu, julu i augustu 2019. godine uvezla 17 trolejbusa čija je ukupna vrijednost bila 189.011,29 KM, što je 11.118 maraka po trolejbusu.

Ako uzmemo u obzir oba potpisana ugovora, GRAS je firmi “GN Company” platio skoro 100.000 maraka po trolejbusu, što je oko devet puta više od njihove stvarne vrijednosti.

Treba uzeti u obzir da je prilikom uvoza plaćeno nešto više od 32 hiljade maraka poreza. Ukupno je to oko 220 hiljada maraka (na šta još treba dodati troškove transporta) koje je firma Nermina Karasuljića potrošila, a od GRAS-a je prihodovala skoro milion i 400 hiljada maraka.

Milionski prihod za firmu koja je, prema podacima portala akta.ba, tokom 2018. godine prihodovala tek nešto više od 35 hiljada maraka.

Treba podsjetiti i na to da je Karasuljićeva firma uvezla ukupno 17 trolejbusa, dok je GRAS-u prodala 14, što znači da zarada može biti još veća.

V.D. DIREKTOR GLASAO PROTIV

Drugi od dva provedena tendera objavljen je u oktobru 2019. godine, nakon čega je na mjesto v.d. direktora imenovan Ismet Kapo koji je na toj poziciji zamijenio Avdu Vatrića.

Ubrzo nakon imenovanja Ismeta Kape istekao je rok za dostavljanje ponuda za nabavku sedam trolejbusa, a jedini ponuđač bila je firma “GN Company”. Donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača bilo je na čekanju do 12. decembra 2019. godine kada je Uprava GRAS-a odlučila da prihvati ponudu firme “GN Company”.

Odluka je donesena preglasavanjem. “Za” su glasali v.d. izvršnog direktora autobuskog i minibuskog saobraćaja Salko Šehović i v.d. izvršnog direktora tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja Almir Ahmetspahić, dok je Ismet Kapo glasao “protiv”.

U svom izdvojenom mišljenju Kapo, između ostalog, navodi da je “ponuđena cijena enormno visoka (…) čime se pravi šteta preduzeću odnosno bespotrebno troši javni novac”.

Kao prilog tome navodi ponudu koju je od firme “Čipić GmbH” naknadno dobio GRAS, a prema kojoj bi GRAS za nešto manje od izdvojenih 700.000 maraka, umjesto sedam, dobio čak 14 trolejbusa, kako tvrdi Kapo, “sličnih karakteristika”.

Kapo dalje navodi kako je “sedam vozila potpuno istih karakteristika nabavljeno u prvoj polovini 2019. godine po istoj cijeni, od istog ponuđača” i da je preduzeće “imalo i još uvijek ima velike probleme vezane za ispravnost i funkcionalnost tih vozila”.

Da je zaista bilo problema s ispravnošću vozila potvrđuje i zaključak Komisije za prijem sedam rabljenih zglobnih trolejbusa koji su nabavljeni nakon provedenog prvog tendera.

Kako se navodi u zaključku od 24. aprila 2019. godine, od četiri do tada isporučena vozila pokrenuto je samo jedno, te je nakon otvaranja zaštitnih krovnih poklopaca utvrđeno prisustvo velike količine korozije koja je napala elektronske upravljačke i pretvaračke ploče.

Ismet Kapo u svom izdvojenom mišljenju ističe i to da firme Nermina Karasuljića (“GN Company” i “N&G Plus”) “duguju preduzeću GRAS iznos od 465.845,73 KM po osnovi neplaćenih računa za usluge reklame” i da smatra “da je nerazumno i veoma štetno za preduzeće da prihvati obavezu plaćanja roba ili usluga nekom ko već duži period duguje preduzeću ovako veliku sumu novca”.

ISMET KAPO UBRZO SMIJENJEN

Sve ove tvrdnje tadašnjeg v.d. direktora GRAS-a Ismeta Kape nisu bile dovoljne ni za druga dva člana Uprave koji su ga preglasali, a ni za Nadzorni odbor koji je potvrdio ovu odluku.

Član UO Almir Ahmetspahić za Žurnal kaže kako su Salko Šehović i on izdvojeno mišljenje Ismeta Kape vidjeli tek nakon glasanja.

“Nakon što smo donijeli odluku, gospodin Kapo je izdvojio mišljenje, što nije u redu. Kad se izdvaja mišljenje, onda se donese papir i da se svim članovima”, govori Ahmetspahić. Na pitanje da li bi on drugačije glasao da je prije glasanja vidio Kapino mišljenje, Ahmetspahić odgovara “možda i bih”.

Drugi član UO Salko Šehović priznaje da ih je tadašnji v.d. direktor Ismet Kapo usmeno informisao, te obrazložio zašto on neće glasati za donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača: “Ali nas nije pismeno obavijestio o tome. Prema Statutu, članovi Uprave ne moraju imati isto mišljenje kao direktor.”

Pisao je Kapo i ministru saobraćaja Kantona Sarajevo Adnanu Šteti. Informisao ga je o tome da “cijena nije prihvatljiva za GRAS, jer je znatno veća i nerealna u odnosu na tržišnu cijenu”, da se “za isti budžet od 700.000 KM može dobiti 14 vozila”, te je tražio saglasnost da se poništi ranije raspisani tender.

Ipak, Adnan Šteta ističe kako Ministarstvo saobraćaja KS nije bilo učesnik nabavke.

“Ministarstvo nema pravo da utiče na postupak niti obavezu da daje saglasnosti na zaključenje ugovora”, navodi Šteta u pismenom odgovoru Žurnalu.

Odgovor i saglasnost Ismet Kapo nije dobio, ali je zato dobio razrješenje s funkcije. Krajem godine Nadzorni odbor GRAS-a smjenjuje Kapu s funkcije v.d. direktora, a na njegovo mjesto dolazi Jakub Kubur.

Ubrzo odluka Upravnog odbora ide na potvrđivanje Nadzornom odboru GRAS-a. Međutim, umjesto tri člana, glasala su samo dva i to Adis Šehić i Amir Hasičević, dok je treća članica Elma Piknjač Jaganjac i prije odlučivanja o smjeni Ismeta Kape dala ostavku.

Iako su imali izdvojeno mišljenje doskorašnjeg v.d. direktora, Šehić i Hasičević glasali su za zaključivanje ugovora s firmom “GN Company”.

Ubrzo su trolejbusi i isporučeni GRAS-u – polovni trolejbusi čija je vrijednost bila oko 155.000 maraka, a koje su građani platiti oko milion i 400 hiljada maraka. Dino Cviko/Žurnal

gras ismet kapo javni novac trolejbusi
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNajava događaja za srijedu, 29. januar 2020. godine
Sljedeći članak Od aprila ponovo letovi na liniji Beograd-Teheran

Povezani članci

FINANSIJE 01 minuta čitanja

Prosječna novembarska plata 1.563 KM

Capital teme 01 minuta čitanja

Odlučeno: Računi za struju građanima veći za 10, a privredi za 6 odsto

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Odlučeno: Računi za struju građanima veći za 10, a privredi za 6 odsto

22. Decembra 2025. — 11:2501 minuta čitanja

TREBINJE – Građani Republike Srpske od 1. februara će imati veće račune za električnu energiju za 10 odsto, a privrednici za šest, odlučila je Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:02

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.