BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić očekuje da će proces restrukturisanja “Željeznica Republike Srpske” biti završen do kraja 2021. godine, do kada bi ovo preduzeće trebalo da bude samoodrživo, konkurentno, modernizovano i efikasno.
Trninić je rekao da će 7. decembra na odboru direktora Svjetske banke biti riječi o restrukturisanju “Željeznice Republike Srpske” i odobravanju kredita od 51,3 miliona evra za izmirenje obaveza prema radncima tog preduzeća.
“Sređivanje situacije u `Željeznicama` radimo u saradnji sa Svjetskom bankom, jer nam je potreban novac za izmirenje dugovanja za poreze i doprinose i ostala potraživanja po osnovu primanja i tužbi radnika”, rekao je Trninić za “Glas Srpske”.
On je napomenuo da je u okviru organizacionog restrukturisanja “Željeznica” neophodno izvršiti i reorganizaciju u smislu radne snage, te će usvajanjem izmjena Zakona o “Željeznicama Republike Srpske” do kraja godine trajno biti riješen status 263 radnika.
“Analizirajući sve, zaključili smo da je najbolje ići u izmjene Zakona o `Željeznicama`, koji će omogućiti da radnici koji ispunjavaju uslove za penziju, odnosno imaju 40 godina staža i 57 godina i četiri mjeseca života, idu u penziju”, naveo je Trninić.
On je dodao da, osim toga, u skupštinsku proceduru po hitnom postupku ide i zakon o privrednim društvima, što će omogućiti finansijsko i vlasničko restrukturisanje.
Trninić je istakao da je cilj zbrinjavanje viška zaposlenih, te da bude što manje onih koji bi u preostalim fazama sređivanja situacije u ovom preduzeću bili proglašeni tehnološkim viškom i dobili otkaze uz stimulativne otpremnine.
“Onima koji žele da dobrovoljno odu ponudićemo otpremnine, te će nakon toga u ovom preduzeću biti potrebe i za radnicima određenih profila, zbog čega ćemo pojedine prekvalifikovati”, rekao je Trninić.
Govoreći o gradnji rute puta od Beograda do Sarajeva, Trninić je naglasio da Republika Srpska neće mijenjati stav, te da su ti pravci definisani Prostornim planom i Strategijim transporta Republike Srpske, koja je ujedno i Okvirna strategija transporta BiH.
Trninić je napomenuo i da bez usvajanja izmjena Zakona o akcizama nema ni gradnje petlje od Johovca do Rudanke, odnosno prve faze Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, kao ni kredita Evropske banke za obnovu i razvoj /EBRD/. Srna