BEOGRAD, Koliko puta vam se desilo da iz radnje umjesto sa jednim proizvodom, koji ste i otišli da kupite, izađete sa još nekoliko i potpuno novom listom želja? Neki prodavci nisu vični svom poslu, djeluju nesigurno, dok su drugi previše naporni i komplikovani. Ima i onih koji svoj posao obavljaju bez greške. Isprobajte njihove najefikasnije trikove.
1. Uvijek budite korak ispred klijenta – Najbolji prodavci razumiju potrebe svojih klijenata. Cilj im je da riješe sve moguće probleme klijenata, i to prije nego što ih postanu svjesni, kao i da obezbijede alternativne mogućnosti.
2. Odredite prioritete – Prodaja je u stvari igra brojevima i vremenom. Cilj je da se zapravo sortiraju proizvodi i usluge što je brže moguće, da bi najbolje mogli da ponudite korisnicima.
3. Ne možete svakog kupca da učinite srećnim– Najbolji prodavci znaju za takozvano Paretovo pravilo. To zapravo znači da se 80 odsto prihoda kompanije postiže od prodaje koja se zaključi sa 20 odsto klijenata. Dakle, dobar prodavac poklanja mnogo više pažnje svojim najboljim klijentima koji čine upravo tih 20 odsto.
4. Neka kupci sami prodaju – Naporni prodavci ubjeđuju kupca da nešto kupi. Najbolji prodavci znaju da je upravo kupac taj koji će sam sebe najbolje ubijediti da treba da potroši novac na određenu stvar. Njihov posao je da samo postave prava pitanja, i da uvjere kupce da oni žele baš taj proizvod ili uslugu.
5. Koristite rječnik svojih klijenata – Neki korisnici koriste riječ ’fantastično’ pri opisu nečega, drugi kažu za nešto da je efikasno. Najbolji prodavci identifikuju pridjeve koje klijenti koriste da opišu stvari, i koriste iste riječi kako bi izazvali željene emocije kod njih, i tako ih podstakli na kupovinu.
6. Podesite svoju stolicu – Najbolji svjetski prodavci, počinju sastanke sa klijentima tako što spuštaju svoje stolice da bi bili malo ispod svojih korisnika, što podsvjesno šalje signale da je kupac u dominantnom položaju. Kako sastanak teče, prodavac će polako podizati svoju stolicu, malo više nego što je uobičajeno, kako bi onda stavio sebe u dominantnu poziciju. Laganim podizanjem stolice, kupac nesvjesno dobija više sluha za sugestije od prodavca. A, ako stolica ne može da se podesi, jednostavno promijenite svoj stav kako bi se postigao isti efekat. Bizlife