Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    “Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

    5. Juna 2025. — 15:36

    Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

    5. Juna 2025. — 15:02

    Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

    5. Juna 2025. — 13:00

    Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

    5. Juna 2025. — 11:39
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    Kako su poslovale Ćubićeve firme

    4. Juna 2025. — 13:34

    Na račun javnih prihoda prikupljeno 1,82 milijarde KM

    3. Juna 2025. — 14:49

    Srpska se ponovo zadužila više od plana

    3. Juna 2025. — 14:41

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Dubrovnik uveo posebnu zonu oko istorijskog jezgra

    5. Juna 2025. — 14:38

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli i najmanje 5 novih linija

    4. Juna 2025. — 07:29

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02

    EK: Bugarska ispunjava uslove da uđe u evrozonu od 1. januara 2026.

    4. Juna 2025. — 16:20

    Njemačka vlada planira poreske olakšice od 46 milijardi evra

    4. Juna 2025. — 15:50

    Folksvagen i sindikat dogovorili ukidanje 20.000 radnih mjesta

    4. Juna 2025. — 11:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Trgovačke robne marke: Da li jeftino može biti kvalitetno?

Trgovačke robne marke: Da li jeftino može biti kvalitetno?

adminadmin22. Februara 2013. — 10:53Nema komentara5 minuta čitanja

BANJALUKA, Pad standarda i kupovne moći uticali su da građani sve manje troše novac, naročito kada je riječ o osnovnim životnim namirnicama. Zbog toga u posljednje vrijeme pravu ekspanziju na tržištu RS i BiH doživljavaju privatne robne marke velikih trgovačkih lanaca, koje su značajno jeftinije od brendiranih proizvoda. CAPITAL je istraživao ko na tržištu RS ima najveći broj robnih marki, te da li su ti jeftini trgovački brendovi kvalitetni kao  i ostali prozvodi.trgovina2
Neke od najpopularnijih robnih marki koje imaju visoko učešće u prodaji na tržištu Republike Srpske i sve češće se mogu vidjeti u korpama potrošača su „Premia“, „365“, „Lumpi“, „M-Mercator“, „Balea“, „K plus“ … a riječ je o osnovnim prehrambenim proizvodima i kozmetičkim preparatima.
U RS nema preciznih podataka koliki udio robne marke imaju u ukupnoj prodaji, ali je osjetno povećana potražnja ovih proizvoda prvenstveno zbog recesije koja je zahvatila našu zemlju. Na evropskom tržištu privatne robne marke su popularne već duže vrijeme i imaju visoko učešće u prodaji, oko 30 odsto, a kod nas su postale popularne kada su počele da ih razvijaju veliki trgovci poput „Delhaize Grupe“, „Mercatora“, „Konzuma“, „DM-a“…

 

Mercator ima znatno više brendova od Delhaize
Osluškujući potrebe kupaca počeli su povećavati asortiman pod sopstvenim brendovima, pa tako „Delhaize“ sada ima oko 800 „vlastitih“ proizvoda, a Mercator 1.000.
Artikle „Mercator“ trgovačke mercator blmarke proizvodi više od sto domaćih i stranih proizvođača, a u ponudi su prehrambeni, neprehrambeni proizvodi i hemija. Najprodavanije vrste proizvoda iz asortimana Mercator trgovačke marke su mlijeko, ulje, brašno, jaja, te dječija kozmetika i kućna hemija, što potvrđuje sve manju platežnu moć stanovništva u RS. Zbog toga su za cjenovno najosjetljivije kupce razvili posebnu liniju pod nazivom “Bonus plus”, koja obuhvata osnovne prehrambene proizvode.
„Strateška orjentacija i prioritet pri pronalasku dobavljača za našu trgovačku marku je angažovanje domaćih proizvođača: ‘Mlijekoprodukt’, ‘Vitaminka’, ‘Violeta’, ‘SHP Celex’, ‘Koka Produkt’, ‘Mira Prijedor’, ‘Perutnina Ptuj BH’, ‘Pak Centar’, ‘Belif’, ‘Kolmix’, ‘Weltplast’, ‘Krajina Klas’, ‘Agragold'…“, kažu za CAPITAL u službi za odnose s javnošću „Mercator centra“ Banjaluka, te naglašavaju da kupci njihovih proizvoda dobijaju isti kvalitet i identičan ukus po znatno nižoj cijeni u odnosu na brendirani, a to potvrđuje sve veća potražnja za njihovim robnim markama.

Belgijska čokolada, grčko ulje…
Hiljade kupaca svakoga dana pazari jeftine proizvode trgovačkih marki („Premia“, „365“, „Bio“…) i u „Tempo“ i „Maxi“ marketima, a učešće u prodaji ovih robnih marki je 10-40 odsto u zavisnosti od kategorije.
tempo blNa izradi proizvoda pod vlastitim imenom grupacija „Delhaize“ sarađuje sa 17 domaćih proizvođača mesnih prerađevina, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja… a učešće domaćih proizvođača u prodaji njihove robne marke iznosi 35 odsto.
„Zahvaljujući razmjeni robnih marki između 11 zemalja u kojima ‘Delhaize Grupa’ posluje pružamo priliku potrošačima da probaju i priušte sebi po  pristupačnim cijenama belgijanske čokolade ili pivo, maslinovo ulje iz Grčke, sladolede, kompote i ostale proizvode“, kaže za CAPITAL menadžer za odnose s javnošću „Delhaize BH“ Dijana Milanković Kusturić.
U ovim trgovačkim lancima su saglasni da suština nije samo u tome da se postigne povoljnija cijena, već da građani RS kupujući njihove robne marke dobiju proizvode koji će po kvalitetu biti u rangu sa vodećim nacionalnim brendovima.
Kvalitetno a jeftino?
Iako se zbog povećanja prodaje stiče utisak da raste povjerenje kupaca u trgovačke marke, ipak postoje podjeljena mišljenja treba li ovakvu robu kupovati ili ne. Između ostalog, najčešće pitanje koje se nameće potrošačima je i kako je moguće da proizvod pod nazivom trgovačkog lanca, čak i do 50 odsto nižim cijenama, može biti jednako kvalitetan kao i brendiran ?!
blagajnica-2U Pokretu za zaštitu potrošača RS  kažu da je provjera kvaliteta proizvoda upakovanih u trgovačku marku i poređenje sa kvalitetom brendiranih proizvoda posao inspekcijskih organa.
Prema njihovim saznanjima, do sada nisu zabilježene nepravilnosti u proizvodima trgovačkih marki, te naglašavaju kako bi inspektori trebali redovno da kontrolišu zdravstveno – higijensku ispravnost ove, ali i ostale hrane koja se nalazi na policama u Republici Srpskoj.
“Zalažemo se da na tržištu postoje jeftinije robne marke, ali i da se zadrži određen kvalitet. Do značajnih razlika u cijeni pojedinih proizvoda prvenstveno dolazi zbog toga što trgovci neku robu kupuju u rasutom stanju, po značajno nižoj cijeni, prepakuju je i daju joj svoje nazive. Dužni su da stoje iza kvaliteta i vrše redovne analaize, jer na kraju krajeva za takav proizvod stavljaju u zalog svoje ime i reputaciju“, kaže generalni sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović, te poručuje kako je vrijeme najbolji pokazatelj da li će veliki trgovački lanci i dalje moći da zadrže konkuretne cijene i zadovoljavajući stepen kvaliteta.

Osnovni razlozi niskih cijena trgovačkih marki
Zbog boljeg razumijevanja tržišta robnih marki važno je napomenuti nekoliko osnovnih razloga zbog kojih su robne marke jeftinije od brendiranih proizvoda. Jednim dijelom to je zbog toga što poznati proizvođači troše velike iznose na reklamiranje svojih proizvoda, ambalažu, transport, pozicioniranje proizvoda u trgovinama… dok trgovački lanci ove preduslove imaju već unaprijed obezbjeđene, a pozitivnu reklamu dobijaju samim kvalitetom proizvoda. Ovakav vid saradnje je veoma značajan i za domaće proizvođače, koji proizvode i pakuju robu za trgovačke lance, jer unaprijed znaju da će sva proizvedena roba biti plasirana na tržište. Proizvodi se po narudžbi, pa se zbog toga smanjuje nagomilavanje robe i nemogućnost plasiranja kupcima. Trgovcima mogućnost da prodaju robu po nižim cijenama povećava promet, a s druge strane proizvođačima se otvaraju nove poslovne mogućnosti da uposle svoje pogone.

novinar CAPITAL-a: Jelena Despotović

delhaize grup mercator banja luka robne marke tempo top trgovina vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakWall Street: Cijene akcija pale drugi dan zaredom
Sljedeći članak Moskva otpisala Kubi dio starog duga

Povezani članci

TRGOVINA 01 minuta čitanja

Potrošačke cijene u avgustu porasle za 0,8 odsto u odnosu na prethodni mjesec

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

“Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

5. Juna 2025. — 15:3602 minute čitanja

BANJALUKA – Sa zgrade u Vidovdanskoj ulici u Banjaluci skinut je natpis „Prointer“ sa čime je ova IT kompanija, poznata po milionskim ugovorima sa javnim sektorom nestala iz očiju javnosti.

Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

5. Juna 2025. — 15:02

Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

5. Juna 2025. — 13:00

Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

5. Juna 2025. — 11:39

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti