BEOGRAD – Vještačka inteligencija postaje novi član društva, prema rezultatima novog istraživanja “Uzbuđenje, sujeverje i velika nesigurnost-Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svijet”.
Trećina ispitanika, odnosno njih 34 odsto vjeruje da vještačka inteligencija može biti bolji lider od ljudi zbog svoje nepristrasnosti. Velika većina (57 odsto) spremna je da koristi vještačku inteligenciju da bi efikasnije vodila svoj svakodnevni život, a 31 odsto bi koristilo vještačku inteligenciju da im pomogne pri odabiru pravog partnera na aplikaciji za upoznavanje.
Na osnovu statistika sa Similarweb, ChatGPT, jedan od najpopularnijih čet-botova na svijetu, zabejležio je 153 miliona posjeta u prvom mjesecu nakon pokretanja u novembru 2022. godine i dostigao vrhunac od dvije milijarde posjeta u aprilu 2024.
U svjetlu brzog napretka veštačke inteligencije, kompanija Kaspersky je sprovela detaljnu studiju kako bi istražila trenutne nivoe povjerenja u vještačku inteligenciju. Studija ispituje njene uloge od rukovodećih pozicija u kompanijama do pomaganja u donošenju značajnih životnih odluka.
Prema studiji, ispitanici vide vještačku inteligenciju kao člana svog tima na poslu, ali i kao menadžera – 34 odsto vjeruje da vještačka inteligencija može biti pošteniji šef od ljudskog bića.
Još jedna oblast u kojoj AI može da igra aktivnu ulogu je obrazovanje. Skoro polovina ispitanika, tačnije 47 odsto predviđa da će se djeca u bliskoj budućnosti podučavati kroz virtuelno iskustvo i Metaverse.
Polovina svih potrošača vjeruje da je vještačka inteligencija već postala nezaobilazan dio njihovih života, a 43 odsto ima pozitivan pogled na njen potencijal da donese mnoge uzbudljive mogućnosti i unaprijedi budućnost za sve. Većina ispitanika priznaje da AI ima sposobnosti u kreativnim oblastima, njih 62 odsto vjeruje da je AI kredibilan proizvođač umetničkih dela.
Veštačka inteligencija se takođe može smatrati pouzdanim saputnikom i pomoćnikom u svakodnevnom životu. Više od polovine ispitanika (57 odsto) bi željelo da koristi veštačku inteligenciju za efikasnije vođenje svog svakodnevnog života.
Skoro polovina anketiranih (48 odsto) je spremna da koristi AI četbot za razgovore na mreži, a 31 odsto bi ga koristilo da im pomogne da pronađu pravog partnera na aplikaciji za upoznavanje. Čak 48 odsto vjeruje da će se ljudski odnosi promijeniti zbog uticaja vještačke inteligencije ako virtuelni likovi počnu da zamjenjuju partnere iz stvarnog života.
„Svjedoci smo sve većeg usvajanja veštačke inteligencije kao vrijednog alata koji pomaže ljudima u različitim oblastima. Pored osnovnih primjena, kao što su obrada i analiza podataka, vještačkoj inteligenciji su povjerene intrigantnije lične uloge, uključujući romansu, obrazovanje i posao“, kaže Dragan Davidović, generalni direktor kompanije Kaspersky za istočnu Evropu.
On dodaje da sa razvojem vještačke inteligencije, njen potencijal da podstiče inovacije i poboljšava ljudska iskustva postaje još sveobuhvatniji.
„Međutim, ovaj napredak takođe donosi neočekivane rizike i sofisticirane prijetnje, počevši od pretjeranog oslanjanja — prevelikog povjerenja u savjete veštačke inteligencije — do fišinga generisanog veštačkom inteligencijom, dipfejka i krađe identiteta. Ovo su izazovi sa kojima bi trebalo da se pozabavimo na više nivoa“, upozorava on. Forbes
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zavisi kako ga programiraš. U novosadskoj agenciji Solis nekretnine agenti primaju zadatke od softvera (koji nije pravi AI, ali da napravimo paralelu), Dosta im pomaže u poslu i veoma su zadovoljni.
I¦ll right away take hold of your rss as I can't to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you've any? Please allow me know in order that I may just subscribe. Thanks.