BEOGRAD – Plaćanje računa na šalterima prošlost je za bar trećinu građana Srbije koji imaju tekuće račune.
Za samo godinu dana udio internet plaćanja povećan je sa 16,9 na 18,7 odsto, a još brži rast bilježi se kod onih koji za transakcije koriste mobilne telefone – sa šest na 10 odsto, dok se procjenjuje da će broj korisnika internet bankarstva do 2019. godine porasti za 50 odsto u poređenju sa 2015. godinom.
Ovaj podatak iz studije “Unikredita” o bankarskom sektoru za centralnu i istočnu Evropu pokazuje kolikom brzinom građani i privreda unapređuju svoje potrebe u skladu sa promjenama poslovnog okruženja.
Kako se primjećuje, i Srbija prati ovaj trend, pa pojedine banke za samo godinu dana bilježe višestruko veći broj klijenata koji su sa “papira” prešli na “onlajn” plaćanje raznih računa putem interneta.
Razlog za to je, osim uštede vremena koje bi proveli u redu pred šalterom, i neuporedivo niža cijena provizije za plaćanje preko mobilnih telefona i kompjutera.
Ako uzmemo u obzir činjenicu da više od 67 odsto stanovništva u Srbiji već ima račun u nekoj banci, kao i da više od polovine populacije koristi pametni telefon, sa porastom od 15 procenata iz godine u godinu jasno je da će se trend digitalizacije u bankarstvu nastaviti, a svakako u godinama koje dolaze značajan doprinos može dati sistemski pristup na državnom vrhu, kažu u Telenor banci, jedinoj isključivo onlajn banci u regionu. Večernje novosti