TOKIO, Toyota je za prvih pola godine prodala 4.97 miliona vozila u cijelom svijetu, te tako preuzela prvo mjesto od GM-a.
Japanska kompanija je prodala 300.000 više automobila i kamiona od General Motorsa, što je brojka koju će biti teško dostići i premašiti u drugoj polovini godine.
Toyota svoj uspjeh zahvaljuje prvenstveno osvajanju novih tržišta u Kini i jugoistočnoj Aziji, kao i rastu tržišnog udjela u SAD-u. Za Toyota Motor Corp, brojevi naglašavaju snažan oporavak iz perioda loše prodaje, napredak branda kako se širi na nova tržišta poput Kine i jugoistočne Azije, dok istovremeno vraća izgubljeni udio na tržištu u SAD-u.
Obje kompanije su rekle u prošlosti da im nije stalo do vođstva u globalnoj prodaji i da su fokusirane na stvaranje profita. No kruna u globalnoj prodaji je doista stvar ponosa za obje autokompanije.
GM ipak ne planira odustati od utrke. Prodaja i tržišni udio GM-a porastao je u Kini, a Chevrolet, njegov najveći brand, je ostvario rekordan rast za sedam tromjesečja zaredom, izjavio je portparol Jim Kajin. Prodaja GM-a trebala bi rasti, jer 70 odsto njegovih američkih modela biće obnovljeno i potpuno novi u naredne dvije godine, rekao je Kajin.
Toyota računa na svoj sljedeći talas proširenja u jugoistočnoj Aziji, nakon porasta udjela na tržištima poput Kine, Indije i Brazila, prenose agencije.
Toyotina proizvodnja je pogođena zbog zemljotresa i cunamija u sjeveroistočnom Japanu prošle godine, a zatim poplave u Tajlandu, što je bitan proizvodni pogon za kompaniju. No, kompanija je fabrike i prodaju oporavila brže od očekivanog, zbog čega je vrlo teško da će GM stići Toyotu do kraja godine, rekao je Jeff Schuster, viši potpredsjednik predviđanja na LMC Automotive konsultantske kompanije u Mičigenu.